Sökning: "Andreas Eriksson umeå"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Andreas Eriksson umeå.
1. Anknytning i förskolan : Förskollärares syn på förskolebarns anknytning till pedagoger
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Denna rapports syfte är att få fördjupad kunskap om pedagogers syn på anknytning i förskolan mellan barn och pedagoger genom att synliggöra hur de arbetar med anknytning. Förskolan har en central roll i samhället detta betyder att den inte är problemfri, utan det finns påverkande faktorer som försvårar anknytning mellan barn och pedagoger. LÄS MER
2. HgII uptake in Geobacter sulfurreducens spheroplasts : Thiols’ role in Hg partitioning and methylation
Master-uppsats, Umeå universitet/Kemiska institutionenSammanfattning : Mercury (Hg) is a naturally occurring trace element and pollutant that is ubiquitous in aquatic ecosystems. All Hg species are hazardous, but methylmercury (MeHg) is the most alarming due to its neurotoxicity, teratogenicity, and bioaccumulation in the food web. LÄS MER
3. Development of a Urinary Lipidomics Method Using LC-MS : Application in a Kidney Rejection Study
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kemiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Feedback för lärande : En studie om hur coacher i crossfit ger feedback på gruppass
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Feedback is a powerful tool for coaches and instructors in the learning process as well as an important tool regarding motor skill development. The aim of the study was to investigate how feedback is used in a crossfit environment, focusing on what types of feedback are used and what the coaches’ approach to feedback is. LÄS MER
5. Den tunna linjen mellan att leda och att styra : En uppsats om hur människor som jobbar med intellektuellt funktionsnedsatta personer beskriver sociala kategoriseringar
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Uppsatsen undersöker hur enhetschefer och boendehandledare beskriver de sociala kategoriseringarna: intellektuella funktionshinder, ålder och kön och vilka ramar dessa beskrivningar skapar för brukarna de arbetar med. Materialet samlades in genom fokusgruppsintervjuer med en enhetschefsgrupp och en boendehandledargrupp, där de fick diskutera frågor som relaterade till uppsatsens frågeställningar. LÄS MER