Sökning: "Andreas Felt"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Andreas Felt.

  1. 1. EasyReport App : Vad rapportskrivning med tal till text kan ha för påverkan på kommunikationen och arbetet hos vaktmästare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Andreas von Uthmann; Sofie Ljungcrantz; [2022]
    Nyckelord :janitor; voice recognition; transcribe; documentation; team work; effectiveness; röstinmatning; taligenkänning; vaktmästare; dokumentering; samarbete; kommunikation; rapportering;

    Sammanfattning : Denna artikel har som syfte att studera vilken effekt röstigenkänning kan ha på dokumentationen och samarbetet mellan vaktmästare i EOS-Hallen i Lund. Studien är uppbyggd på forskningsmetoden design och creation. En applikation byggdes för vaktmästarna med hjälp av Microsofts röstigenkänningstjänst. LÄS MER

  2. 2. Where Service Recovery Meets its Paradox : A search for the level of Service Recovery required for the Service Recovery Paradox to occur in the Hotel Industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Edström; Beatrice Nylander; [2021]
    Nyckelord :service failure; service recovery; service recovery paradox; service recovery hotel industry; customer satisfaction;

    Sammanfattning : Title: Where Service Recovery Meets its Paradox - A search for the level of Service Recovery required for the Service Recovery Paradox to occur in the Hotel Industry  Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration  Author: Beatrice Nylander & Andreas Edström  Supervisor: Patrik Sörqvist  Date: 2021 – June  Aim: The purpose of this study was to, within the hotel industry, investigate at what level of service recovery the service recovery paradox will come into existence.  Method: Two surveys have been conducted where 190 respondents were introduced to a scenario- based service failure in the hotel industry. LÄS MER

  3. 3. Erfarenheter av bedside-överrapportering : En allmän litteraturöversikt av sjuksköterskornas erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Andreas Hallström; [2020]
    Nyckelord :Bedside handoff; care culture; literature review; nurses; patient-centred care; patient-participation; Bedside handoff; delaktighet; litteraturöversikt; personcentrerad vård; sjuksköterskor; vårdkultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bedside-överrapportering är avsedd för att möjliggöra patienternas delaktighet och vara ett personcentrerat tillvägagångssätt där patienternas expertinformation tillvaratas. I tidigare forskning beskriver sjuksköterskorna patienterna som en oanvänd resurs i överrapporteringar (icke bedside). LÄS MER

  4. 4. "Man behöver ju kommunicera på andra sätt, och då är det väldigt smidigt att kunna göra det centralt på en lärplattform" : Komvuxlärares upplevelse av digitala lärplattformar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Andreas Hermansson; Johannes Thornfält; [2020]
    Nyckelord :LMS; Learning Management System; Digitalization; E-learning; Corona; UTAUT; LMS; Learning Management System; Digitalisering; E-learning; Corona; UTAUT;

    Sammanfattning : As a result of the ongoing worldwide pandemic of coronavirus disease the Swedish colleges, adult schools and high schools closed and switched to distance education. Beside the pandemic a report from the Teachers' Union was published in which it was found that many teachers are dissatisfied with the learning management systems used. LÄS MER

  5. 5. Elever kontra lärare - Synen på formativ bedömning : En kvalitativ studie om hur elever uppfattar den formativa bedömning lärarna använder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Aurora Contreras; Andreas Brattström; [2020]
    Nyckelord :Formativ bedömning;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet var att ta reda på om eleverna upplever att formativ bedömning används i deras undervisning i idrott och hälsa samt hur de upplever att det gynnar deras lärande. Studien strävade även efter att finna likheter och skillnader i elevernas och lärarnas tankar kring hur formativ bedömning används. LÄS MER