Sökning: "Andreas Göransson"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Andreas Göransson.
1. Hinder vid agila arbetssätt hos myndigheter
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
2. Förhållandet mellan risk och avkastning vid fastighetsinvesteringar : En jämförelse mellan kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Twice a year, NAI Svefa publishes a report containing statistics on Sweden's real estate market.The report shows that commercial real estate on average has a clearly higher rate of returncompared to residential real estate. Risk and return have a close relationship where investorswho take a higher risk also expect a higher return. LÄS MER
3. Kulturarvets betydelse vid destinationsutveckling : Kalmar, en historisk guldgruva för besökare
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Turism idag är inte bara ett verktyg för ekonomisk vinning, utan det innefattar även utveckling och bevarande. Det är i dagsläget styrt och konstruerat efter historia, natur och tradition; tre punkter som berör områdena kultur och arv. LÄS MER
4. A total cost analysis of reinforcement management
M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : En totalkostnadsanalys som jämför två olika alternativ för armering. I första alternativet tillverkar företaget sin egen armering på ett lager för att sedan transportera ut armeringen till byggarbetsplatsen i färdiga armeringskorgar. LÄS MER
5. En plats varumärke utifrån en intressents perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: En plats varumärke utifrån en intressents perspektiv Seminariedatum: 2015-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Andreas Svensson, Erik Göransson, Marcus Månsson Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärke, place branding, varumärkesimage, studieort, Malmö stad, Malmö högskola. Syfte: Syftet med studien är att utreda vilken inverkan en plats varumärke har vid valet av studentstad. LÄS MER