Sökning: "Andreas Lampeitl"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Andreas Lampeitl.

  1. 1. The Role of Influencers in Generating Customer-Based Brand Equity & Brand-Promoting User-Generated Content

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Lampeitl; Paulina Åberg; [2017]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Paid Social Media Advertising; Brand Equity; Customer-Based Brand Equity; Brand Equity Dimensions; eWOM; Brand-Promoting User-Generated Content; Social Media; Instagram; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to examine influencer marketing’s effect on customer-based brand equity and customers’ willingness to post brand-promoting user-generated content. Methodology An integrative mixed method approach, with qualitative pre-study for scale development and a quantitative (n=222) main study, has been applied for testing the communication forms effect on the concepts. LÄS MER

  2. 2. The Social Media Battle of the Younger Generation - Snapchat vs. Facebook

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Bjursten; Andreas Lampeitl; Paulina Åberg; [2017]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Ett branschfenomen i teoretisk tillämpning - En kvantitativ studie om content marketings effekt på kundbaserad brand equity

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Hagberg; Filippa Keerberg; Andreas Lampeitl; [2016]
    Nyckelord :Content marketing; digital marknadskommunikation; kundbaserad brand equity; brand equity dimensions; brand value chain; digital marketing communication; customer based brand equity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte – Uppsatsens syfte är att utöka förståelsen kring content marketings påverkan på brand equity. Detta görs genom att studera effekten av två former av marknadskommunikation, digital content marketing och digital traditionell reklam, på kundbaserad brand equity. LÄS MER

  4. 4. Cooperatives communication through a brand heritage perspective

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Bjursten; Andreas Lampeitl; Paulina Åberg; [2016]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER