Sökning: "Andreas Lampeitl"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Andreas Lampeitl.
1. The Role of Influencers in Generating Customer-Based Brand Equity & Brand-Promoting User-Generated Content
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose The purpose of this study is to examine influencer marketing’s effect on customer-based brand equity and customers’ willingness to post brand-promoting user-generated content. Methodology An integrative mixed method approach, with qualitative pre-study for scale development and a quantitative (n=222) main study, has been applied for testing the communication forms effect on the concepts. LÄS MER
2. The Social Media Battle of the Younger Generation - Snapchat vs. Facebook
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Ett branschfenomen i teoretisk tillämpning - En kvantitativ studie om content marketings effekt på kundbaserad brand equity
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte – Uppsatsens syfte är att utöka förståelsen kring content marketings påverkan på brand equity. Detta görs genom att studera effekten av två former av marknadskommunikation, digital content marketing och digital traditionell reklam, på kundbaserad brand equity. LÄS MER
4. Cooperatives communication through a brand heritage perspective
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER