Sökning: "Andreas Lind"
Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden Andreas Lind.
6. Spårbarhetssystem för sekretessuppgifter : Hantering av hemlig information har aldrig varit enklare
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna rapport beskriver ett projektarbete som utfördes av sju studenter från civilingenjörsprogrammen inom datateknik och mjukvaruteknik vid Linköpings universitet. Projektet utfördes i kursen TDDD96 Kandidatprojekt i mjukvaruutveckling under våren 2018. LÄS MER
7. Utveckling av ny teknik för hjärtpulsdetektion
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : In this thesis we suggest a technique for detecting pulses by signal processing of a raw ECG signal registered from 4 electrodes located on the left upper arm. The signal processing is performed in Matlab and consists of normalization, lowpass filtering, highpass filtering, derivation, squaring and a moving average window to reduce interference. LÄS MER
8. Implementation av prediktiva analyser : Ett organisatoriskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
9. An experimental investigation of a crossover concept for high accuracy indoor positioning systems
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH. Forskningsmiljö Informationsteknik; Högskolan i Jönköping/JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : To know your whereabouts is important and sometimes exact position is the determinant of success or not. Since the launch of the USA made Global Positioning System (GPS) in the late 1970s, global tracking has been available both for military and civilian use. LÄS MER
10. Svenska humorinstrument i marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Svenska humorinstrument i marknadsföring – en analys ur ett semiotisk-och mytperspektiv. Seminariedatum: 2015-06-04 Ämne/kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Andreas Lind Handledare: Jon Bertilsson Fem nyckelord: Humor, Myter, kulturella föreställningar, Tecken, Marknadskommunikation Syfte: Syftet med studien kommer att vara att utveckla förståelse för etablerade samhällskulturella föreställningar som gör sig uttryckt i myter, och hur de framställs i marknadsföringskommunikation för att generera ett humoristiskt element. LÄS MER