Sökning: "Andreas Månsson"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Andreas Månsson.
1. Efterfrågeplanering i affärsmodellen Produkt-som-en-Tjänst : En blandad metodstudie inom transportsektorn med tillgångar med lång ledtid
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker hur efterfrågeplanering hanteras av företag som använder Produkt-som-tjänst (PaaS) affärsmodell (BM) inom transportsektorn, specifikt för tillgångar i en miljö med lång ledtid. Genom en blandad datainsamlings metod, som kombinerar en kvantitativ systematisk litteraturöversikt och kvalitativa data från semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
2. CAN-bus system for vehicle actuation and data logging with Arrowhead Framework
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : The use of micro controllers in automotive application have exploded during the last half century. What was initially a set of mechanical systems that formed a vehicle have now become a collection of computers on wheels. LÄS MER
3. Små gröna män : Början på ett nytt paradigm avseende det svenska militära maktmedelts nyttjande?
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Små gröna män – Början på ett nytt paradigm för det svenska militära maktmedlet? Nyttjandet av det svenska militära maktmedlet, Försvarsmakten, har alltid varit intimt förknippat med hur svenska politiker uppfattat sin omgivning. I tider av liten militär hotbild har relevansen av det militära maktmedlet minskat kontra andra maktmedel och Sverige har haft förmånen att kunna bidra aktivt till global säkerhet genom deltagande i internationella operationer. LÄS MER
4. En plats varumärke utifrån en intressents perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: En plats varumärke utifrån en intressents perspektiv Seminariedatum: 2015-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Andreas Svensson, Erik Göransson, Marcus Månsson Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärke, place branding, varumärkesimage, studieort, Malmö stad, Malmö högskola. Syfte: Syftet med studien är att utreda vilken inverkan en plats varumärke har vid valet av studentstad. LÄS MER
5. En praktisk studie kring utvecklingen av webbapplikationen Studentlunchen
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This report declares the experiences and results arrived from the development process around the e-shop Studentlunchen. Studentlunchen is a web application to be used by students to order lunch during weekdays. LÄS MER