Sökning: "Andreas Olofsson"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden Andreas Olofsson.

  1. 6. Insidan speglar utsidan : En studie i hur bussresebranschen kan bli mer service- och kundorienterad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Viktor Olofsson; Nils Sjöberg; Andreas Svensson; [2017]
    Nyckelord :servicekvalitet; intern marknadsföring; serviceorientering; kundorientering; bussresebranschen;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra och analysera hur bussreseföretag kan blir mer service- och kundorienterade. Med syftet i åtanke formulerades tre forskningsfrågor: 1. Vilka utmärkande framgångsfaktorer finns för att uppnå god servicekvalitet? 2. LÄS MER

  2. 7. Managing an emerging region : A study of how MNCs manage uncertainty in a Southern African context

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Axelsson; Andreas Olofsson; [2016]
    Nyckelord :Uncertainty reduction; market commitment; network; knowledge; Southern Africa; SADC;

    Sammanfattning : Title: Managing an emerging region – A study of how MNCs manage uncertainty in a Southern African context Authors: Markus Axelsson & Andreas Olofsson Supervisor: Cecilia Pahlberg Research question: How are Swedish business-to-business MNCs reducing perceived uncertainty when operating in the Southern African Development Community? Purpose: Provide a deeper understanding of how Swedish MNCs from diverse industrial backgrounds are managing uncertainty when operating in the Southern African Development Community (SADC). This study further aims to add to an acknowledged theoretical gap in international business research by providing a contextual contribution towards the Southern African region to the field of internationalization management. LÄS MER

  3. 8. Oberoende skivbolag och deras erbjudanden : En studie om hur oberoende skivbolag erbjuder värdeförslag för attattrahera nya samt behålla befintliga artister

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Eriksson; Andreas Olofsson; [2014]
    Nyckelord :oberoende skivbolag; artister; Service-dominant logic; värdeförslag; samskapande;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats behandlar oberoende skivbolags förändrade roll till följd avdigitaliseringen av musiken som bidragit till artisters möjlighet att sälja och distribuera musikutan skivbolag. Syftet med studien är att förklara hur oberoende skivbolag erbjudervärdeförslag och vad som inkluderas i dessa värdeförslag när det oberoende skivbolaget villattrahera nya samt behålla sina befintliga artister. LÄS MER

  4. 9. Three-Component Model (TCM) of commitment i svensk kontext : En undersökning av relationen mellan commitment gentemot organisation och närmaste chef

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Hedvig Persson Brage; Andreas Olofsson; [2014]
    Nyckelord :organizational commitment; supervisor commitment; affective; normative; continuance; tcm; organisations-commitment; chefs-commitment; affective; normative; continuance; tcm;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka relationen mellan commitment gentemot organisationen och chefs-commitment i en svensk kontext med hjälp av TCM Employee Commitment Survey. Metoden för att undersöka detta var en webbenkät som delades ut till sammanlagt 188 personer, med en svarsfrekvens på 35%. LÄS MER

  5. 10. E-demokrati – Ger dialog och ökat engagemang?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Andreas Olofsson; [2014]
    Nyckelord :E-demokrati; E-förvaltning; kommun och förvaltning; medborgardialog; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Behovet av att vidmakthålla och öka demokratin finns. Informationsteknik har möjliggjort nya kommutationskanaler mellan medborgare och makthavare. Kommunikation med hjälp av hemsidor, email, e-tjänster och forum har gjort att information kan överföras på kort tid och med en stor tillgänglighet. LÄS MER