Sökning: "Andreas Strömberg"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Andreas Strömberg.
1. Towards Universal Brand Personality Dimensions : A descriptive study of the validity of a proposed universal brand personality scale in a Swedish context
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Brand personality is based on the notion that brands possess personalities similar to that of human personalities. It is a common measure for describing consumers’ brand perceptions, and brands with loyal customers often have distinctive personalities. LÄS MER
2. Arbetsorganisation och ledarskap, MAMF15
L3-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Kursen Arbetsorganisation och ledarskap avslutades med en konferens där studenterna presenterade sina projektarbeten. Dessa arbeten är sammanställda i artiklar med olika teman kopplat till dagens arbetsliv. LÄS MER
3. Kan Urban Computing influera Sport-IT? : En studie om nästa generations coachingverktyg
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The Swedish government’s objective regarding information technology is to be world-leading in using the possibilities that digitization provides. In some aspects this has already been done, but in some areas much is yet to be accomplished. LÄS MER
4. Faktorer som påverkar ombildningsprocessen och fastighetsvärderingen vid ombildning
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Under de senaste åren har antalet ombildningar ökat stadigt och sedan 1990 har 115 000 bostadsrättslägenheter tillkommit via ombildning. I takt med detta har även antalet bostadsföreningar ökat och idag är dessa den vanligaste kategorin köpare av bostadshyreshus i Sverige. LÄS MER
5. Värdering av tillväxtföretag : Jämförelser av resultatet mellan olika värderingsmodeller och det noterade börsvärdet
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka, analysera, diskutera och dra slutsatser för att komma fram till vad det beror på att det uppstår skillnader mellan våra framräknade företagsvärden och det noterade börsvärdet. De företag vi valt att granska är Boss Media, Cherryföretagen och Unibet. LÄS MER