Sökning: "Angry Birds"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Angry Birds.

  1. 1. Djur och mystiska gestalter - En begrepp- och traditionshistorisk analys av djurmetaforiken i Jesaja 34.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskap

    Författare :Jonas Helgesson; [2021]
    Nyckelord :wild animals; unclean birds; forces of chaos; supernatural beings; demons; לִּילִ֔ית; apocalypse.; Philosophy and Religion;

    Sammanfattning : There is a dramatic apocalyptic prophecy in Isaiah 34 that contains many strange animals and creatures, and the question is: why are they lurking there in fire, smoke and darkness? This thesis aims at examining the meaning of these beings using traditio-historical criticism and key word and image analysis, in an attempt to understand Isaiah's reason for using them in the biblical context. The fate of Edom has been smitten by an angry God, wild animals and even metaphysical powers are used in the description of the prophet. LÄS MER

  2. 2. "Tavla, tavla på väggen där..." : En posthumanistisk studie om en whiteboardtavla i förskolan

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Olga Boksjö; [2015]
    Nyckelord :Pre-school; whiteboard; nonhuman materiality; posthumanism; actor-network theory; material-discursive actor; effects of materiality; circle time; Angry Birds; Förskola; whiteboardtavla; materialitet; posthumanism; Aktör-nätverksteori; materiell-diskursiv aktör; tingens effekter; samling; Angry Birds;

    Sammanfattning : Den här studien har sin utgångspunkt i ett posthumanistiskt perspektiv – ett perspektiv som försöker få syn på materialiteten och dess roll i pedagogiska praktiker. Syftet med studien var att undersöka hur whiteboardtavlan används i förskolan och vilka relationer den tycks producera. LÄS MER

  3. 3. Uncovering the Corporate Brand Identity: A case study on Rovio Entertainment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriele Di Napoli; Thomas Koponen; [2014]
    Nyckelord :product brand identity; corporate brand; corporate brand identity; corporate brand building functions; SME growth; strategic brand management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: To identify and describe the corporate brand identity of a successful company from the mobile gaming industry, examining its corporate brand development at different growth stages. Methodology: This thesis assumes a constructionist ontological stance and interpretivist epistemological position. LÄS MER

  4. 4. Angry birds, Instagram eller Runkeeper? : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar individer vid val av mobilapplikationer

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :André Nyström; Henrik Lundgren; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; Konsumentbeteende; Konsumentens beslutsprocess; Motivation; Word of mouth; Gruppbeteende; Mobilapplikationer;

    Sammanfattning : Försäljningen av smartphones och mobilapplikationer är något som de senaste åren har  haft en stadig tillväxt och inget verkar minska expansionen, snarare tvärtom. Idag står  smartphones för en tredjedel av all försäljning av mobiltelefoner och det laddas årligen  ned miljarder av tillhörande mobilapplikationer till dessa mobiltelefoner. LÄS MER