Sökning: "Animation curves"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Animation curves.

  1. 1. FÖRFLYTTNINGSEGENSKAPER ISTILISERADE RÖRELSER : En studie om generaliserbaraanimationskurvor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jonathan Nilsson; [2018]
    Nyckelord :interpolation animation curves principles interpolation; Animation interpolering animation kurvor disney principer mallbaserad mallar automatisering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. ATT GENERALISERA ANIMATIONSKURVOR : En studie i att generalisera slag-rörelsers animationskurvor.

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Tekla Siesjö; [2018]
    Nyckelord :Animation curves; procedural animation; game animation;

    Sammanfattning : Studien gick ut på att undersöka huruvida animationskurvor kunde användas för att generera slagrörelser som var användbara i spel samt om dessa uppfattades som tilltalande av en publik. Det undersöktes även i vilken utsträckning animationskurvor och rörelsekurvor kan användas för att generalisera animationsfenomen. .. LÄS MER

  3. 3. Emotionell animation : En kvalitativ studie kring emotionell respons av rörelse i grafiska gränssnitt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Erik Nilsson; Linn Nilsson; [2016]
    Nyckelord :User experience; Graphical Interfaces; Emotional response; Animation; Interaction design; Användarupplevelse; Grafiska gränssnitt; Emotionell respons; Animation; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Animationer i grafiska gränssnitt blir allt vanligare men används ofta godtyckligt och utan kunskap om vad upplevelsen av olika rörelser framkallar för känslor hos användaren. I gränssnitt är det viktigt att animation används sparsamt och med stor försiktighet eftersom det kan ge negativa effekter på användares upplevelse om det används på fel sätt. LÄS MER

  4. 4. REACT - Crowd Simulation System for Visual Effects

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Fredrik Limsäter; [2004]
    Nyckelord :Crowd simulation; artificial intelligence; steering behaviours; animation system; visual effects;

    Sammanfattning : By using existing knowledge from the game community, which have had a long experience from game artificial intelligence, and new research from the field of artificial intelligence I have implemented REACT, a crowd simulation system for visual effects. REACT is based on high-level behaviour that uses an underlying layer of low-level behaviour. LÄS MER