Sökning: "Animerade agenter"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Animerade agenter.

  1. 1. Perceived physical presence in Mixed reality embodiment vs Augmented reality robot interaction

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kasper Karlgren; [2019]
    Nyckelord :Embodiment; Virtual agent; Robot interaction; Social presence;

    Sammanfattning : This thesis presents a novel interaction model using mixed reality simulating a robot human interaction; a clay embodiment is overlaid with animated facial features using mobile augmented reality. One of the challenges when building a social agent, whether it is for education or solely social interaction, is to achieve social presence. LÄS MER

  2. 2. Prestation, intresse, engagemang, uppskattning : Skillnader i upplevelse av en virtuell lärmiljö mellan matematiskt hög- och lågpresterande elever

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Robin Ljunglöv; [2011]
    Nyckelord :Virtual learning environments; Digital learning environments; Digital teaching; Digital learning; Learning technology; Pedagogical software; Digital learning games; Pedagogical games; Pedagogical virtual agents; Pedagogical agents; Virtual agents; Animated agents; Conversational agents; Teachable agents; Conversational pedagogical agents; Pedagogical conversational agents; Conversational social agents; Social conversational agents; Conversational agents; Chatbots; K2D2; High-achieving students; High achievers; Low-achieving students; Low achievers; Mathematical achievments; Technology in school; Virtuella lärmiljöer; Digitala lärmiljöer; Digitala läromedel; Lärteknologi; Pedagogisk mjukvara; Digitala lärospel; Pedagogiska spel; Pedagogiska virtuella agenter; Pedagogiska agenter; Virtuella agenter; Animerade agenter; Konversationsagenter; Lärande agenter; Konverserande pedagogiska agenter; Pedagogiska konversationsagenter; Konverserande sociala agenter; Sociala konversationsagenter; Konversationsagenter; Chatbots; K2D2; Passivitetsmodellen; Högpresterande elever; Lågpresterande elever; Elevers prestation; Matematisk prestation; Teknik i skolan;

    Sammanfattning : Digitala läromedel blir ett vanligare inslag i skolgången då ny teknologi erbjuder tidigare okända pedagogiska möjligheter. Denna uppsats undersöker hur elever som använder ett digitalt läromedel i form av en virtuell lärmiljö för matematiklärande upplever denna lärmiljö. LÄS MER

  3. 3. Påverkar animerade agenter minneskapaciteten hos användaren?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Erik Pettersson; [2005]
    Nyckelord :social embodiment; emotional contagion; animerade agenter; emotioner; minnet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har det blivit allt tydligare och fler resultat pekar på att kroppsliga tillstånd, såsom ansiktsuttryck, och människans informationsbearbetning är sammankopplade. Det har även visat sig att människor härmar varandras ansiktsuttryck och därigenom förändrar sina emotionella tillstånd. LÄS MER