Sökning: "Anja Trägårdh"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anja Trägårdh.

  1. 1. Upplevelse av färg i monokromt måleri- en perceptionsstudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för konsthistoria och visuella studier

    Författare :Anja Trägårdh; [2013]
    Nyckelord :Monokrom konst; perception; färglära; färgupplevelse; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en undersökning i hur upplevelsen av färg ter sig i monokromt måleri. Tre monokroma verk analyseras med hjälp av perceptionsteori, färglära och fenomenologi. En perceptionsanalys med utgångspunkt från författarens färgupplevelse av tre monokroma verk utförs. LÄS MER

  2. 2. Sponsorship- from an internal perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anja Trägårdh; Patric Jönsson; [2003]
    Nyckelord :sponsorship; internal marketing; communication; empowerment; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain a better understanding of how sponsorship affects a company’s internal staff, and how it can be used to enhance its motivation. Therefore, the intentions will be to publish the results of our research of two companies, and how their sponsorship activities at the event Swedish Open have affected their employees’ motivation. LÄS MER

  3. 3. Företag formar konsumenter- En dramaturgisk tolkning av SAS Scandinavian Lounge

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anja Trägårdh; Kristina Melander; David Chrisander; Jan-Henrik Larsson; [2002]
    Nyckelord :marknadsföringsperspektiv; socialisationsagent; teatermetafor; konsumenter; behov; lounge; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Företag och marknadsförare försöker finna konsumenters behov för att sedan tillfredställa dem, något som kan benämnas som det traditionella marknadsföringsperspektivet. Kritiska skolor mot detta traditionella synsätt hävdar att det är ett för smalt sätt att studera människor på. LÄS MER