Sökning: "Ann Jansson"
Visar resultat 6 - 10 av 34 uppsatser innehållade orden Ann Jansson.
6. Konturen av ett kors : Luthersk feministisk försoningsteologi och korsteologi i ljuset av radikalfeministisk kritik
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Traditional theories of atonement have been criticized from a feminist theological perspective for making the suffering and death of Jesus salvific, but there are also feminist theologians that propose a retrieval of the theology of the cross and atonement. The purpose in this thesis is to critically analyze three Lutheran feminists theologians interpretations of the theology of the cross and theology of atonement. LÄS MER
7. REAL-TIME PREDICTION OF SHIMS DIMENSIONS IN POWER TRANSFER UNITS USING MACHINE LEARNING
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
8. Medias perspektiv på personerna bakom svensk damfotbolls guldår 1984 : Om sociala strukturer och social handling som gör skillnad
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : In this study I describe the persons who got the most publicity in media during womens football European Championship in 1984. The aim of this study is to examine what the persons are saying about the social structures in the Swedish football family in 1984 and what social actions they did to the raise of womens football. LÄS MER
9. "Jaha en sådan"-prylen med många namn. : En studie om lärplattan i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
10. Har ni pratat idag? : En kvalitativ studie om diskurser kring vardagssamtal som pedagogisk resurs för barns samtalsfärdigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur pedagoger anser att de samtalar med barn i vardagen, vilket besvaras med forskningsfrågorna: Vilka variationer av yttranden framträder när pedagogerna diskuterar kring hur de samtalar med barn i vardagen? Hur beskriver pedagogerna vilka villkor som finns för att vardagssamtal ska kunna möjliggöra utveckling av barns samtalsfärdigheter? Studien utgår från socialkonstrutionisktisk teoribildning samt diskurspsykologi som metodologisk utgångpunkt. För insamling av material användes ett fokusgruppssamtal med fem medverkande pedagoger. LÄS MER