Sökning: "Ann-charlotte Ewerhard"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Ann-charlotte Ewerhard.

  1. 1. Elevers digitala kompetens i kursen Marknadsföring

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ann-Charlotte Ewerhard; [2020]
    Nyckelord :Bourdieu; digital kompetens; gymnasieskolan; marknadsföring; skolans digitalisering.;

    Sammanfattning : I Gy11 (Skolverket, 2011) under rubriken ”Gymnasieskolans uppdrag” står det att skolan ska bidra till att utveckla elevernas digitala kompetens. Syftet med denna uppsats är att studera om det existerar en samsyn bland lärare i företagsekonomi om vad digital kompetens i kursen Marknadsföring (100 poäng) innebär. LÄS MER

  2. 2. Consumer Decision-Making of Slow Moving Consumer Goods in the Age of Multi-channels

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ann-Charlotte Ewerhard; Karel Sisovsky; [2016]
    Nyckelord :SMCG; Omni-channels; Consumer Decision-Making Process; Multi-channels; Retail; Consumer behavior; Business and Economics;

    Sammanfattning : Currently, the consumer decision-making is influenced by an increase of technological adoption, called multi-channel retailing, which can be defined as a retailer using a combination of integrated channels for promoting and selling products and services. Since there is a lack of knowledge about how the consumer decision-making in this context looks like, the purpose of the study is to redress the gap in current research and attain a deep insight about consumer decision-making process for Slow Moving Consumer Goods, SMCG, in the context of multi-channels. LÄS MER