Sökning: "Anna Öhman"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Anna Öhman.
1. Dirichlet-to-Neumann maps and Nonlinear eigenvalue problems
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Differential equations arise frequently in modeling of physical systems, often resulting in linear eigenvalue problems. However, when dealing with large physical domains, solving such problems can be computationally expensive. LÄS MER
2. Utfallsmått i screeningtesterna TWST och TOMASS : Vilket utfallsmått förutser bäst fynden vid en flexibel videoendoskopisk undersökning?
Magister-uppsats, Umeå universitet/LogopediSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Svårigheter i någon eller några av sväljningens faser definieras som dysfagi. Flexibel videoendoskopisk undersökning av sväljning (FUS) är en instrumentell undersökningsmetod av sväljning. LÄS MER
3. Det hälsofrämjande arbetet kring psykisk ohälsa hos nyblivna mödrar : En intervjustudie med specialistsjuksköterskor på barnavårdscentralen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : Bakgrund: Psykisk ohälsa hos nyblivna mödrar är ett omfattande folkhälsoproblem. Att få barn innebär för många nyblivna mödrar en stor omställning och att drabbas av psykisk ohälsa som exempelvis depression efter förlossningen är vanligt. LÄS MER
4. Personers upplevelser av att leva med förmaksflimmer : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Förmaksflimmer är den vanligaste formen av hjärtarytmier och leder till försämrad pumpförmåga och risk för att drabbas av stroke. Personer med förmaksflimmer lever med andra ord med ett långvarigt tillstånd som potentiellt kan leda till allvarlig sjukdom. Syfte: Att beskriva personers upplevelse av att leva med förmaksflimmer. LÄS MER
5. Vocabulary Teaching: It is all about motivation. : A qualitative study.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The purpose of this study is to find out how the six participating primary teachers teach vocabulary in the EFL-classroom, in particular through children’s literature and digital tools. Furthermore, this study aims to discuss how the participating teachers motivate their pupils to acquire vocabulary through various strategies and methods. LÄS MER