Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kinesiskt konsumentbeteende och svenska detaljhandelsföretag i Kina : - En studie om kinesiska konsumenters inställning till svenska produkter och varumärken, samt företagens anpassning till den kinesiska marknaden

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michaela Säterfält; Anna Erasmie; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den kinesiska marknaden har efter många år av isolering börjat öppnas upp allt mer mot omvärlden. Med inträdet i WTO har utvecklingen de senaste åren gått fort och lagar och regleringar revideras kontinuerligt av den kontrollerande regeringen. LÄS MER

  2. 2. Svenska affärsmäns upplevelser av kulturella skillnader i handel med Kina : - utgör de kulturella skillnaderna ett problem?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michaela Säterfält; Anna Erasmie; Adela Molano; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning saknas. ... LÄS MER