Sökning: "Anna Eskils"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Anna Eskils.

  1. 1. A Predictive Analysis of Customer Churn

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Olivia Eskils; Anna Backman; [2023]
    Nyckelord :Churn prediction; CRM; optimization; applied mathematics; machine learning; gradient boosting; random forest; logistic regression; insurance industry; Kundbortfall; CRM; optimering; tillämpad matematik; maskininlärning; gradient boosting; random forest; logistisk regression; försäkringsbranschen;

    Sammanfattning : Churn refers to the discontinuation of a contract; consequently, customer churn occurs when existing customers stop being customers. Predicting customer churn is a challenging task in customer retention, but with the advancements made in the field of artificial intelligence and machine learning, the feasibility to predict customer churn has increased. LÄS MER

  2. 2. ”Det är ingen som dör om jag inte jobbar med Paw Patrol” : En kvalitativ studie om förskollärares arbete och förhållningssätt i relation till barns intresse för populärkultur

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Anna Eskils; Lisa Larsson; [2020]
    Nyckelord :Preschool; popular culture; preschool teachers; childrens interests; curriculum; Förskola; Populärkultur; Förskollärare; Barns intresse; läroplan för förskolan;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate if and how preschool teachers work with and relate to children’s interest in popular culture, what opportunities and challenges they see in using popular culture as an educational tool and what experiences preschool teachers have of parents’ attitudes, with regards to preschoolers' use of and interactions with popular culture. Media and popular culture are a big part of children's life today and the curriculum for preschools (Lpfö 18) emphasizes that we should work with digital tools, as well as dictating that the education should be based on the children's interests, which in our experience is often centered around popular culture. LÄS MER

  3. 3. Personers upplevelser av att leva med kronisk obstruktiv lungsjukdom : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Omvårdnad

    Författare :Ellen Ranner; Anna Eskils; [2019]
    Nyckelord :Kronisk obstruktiv lungsjukdom; upplevelser; litteraturstudie; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL) är den tredje ledande dödsorsaken i världen. I Sverige lever idag hundratusentals människor med sjukdomen. För att kunna förbättra livskvaliteten för personer med KOL krävs det att sjuksköterskan har ett holistiskt synsätt. LÄS MER

  4. 4. "MAN VÅGAR INTE ENS GÅ IN OCH BLÄDDRA DÄR" : En fallstudie om att målgruppsanpassa webbsidor med hjälp av struktur och textuellt innehåll

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Anna Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Informationsdesign; textdesign; webb; webbsida; målgruppsanpassning; målgrupp; skola; användbarhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning var att utforma ett gestaltningsförlag på en webbsida som är anpassad efter flera olika målgrupper i avseendet struktur och textuellt innehåll. Detta gjordes genom en fallstudie. Webbsidan som undersöktes var en gymnasieskolas webbplats, S:t Eskils gymnasium i Eskilstuna. LÄS MER

  5. 5. Elefanten & Kassakon på Internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Eskils; Petra Sundström; Anna Lundin; Wilhelmina Douglas; [2009]
    Nyckelord :Internet; marknadskommunikation; marknadskommunikationsverktyg; 50-plus; kohort; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Elefanten & kassakon på Internet. En kvalitativ studie om hur företag kan nå den stora kohorten 50-plus genom marknadskommunikation på Internet. Syftet med denna uppsats är att med hjälp av kvalitativa intervjuer få förståelse för hur 50-plussare, d.v. LÄS MER