Sökning: "Anna Geijer"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anna Geijer.

  1. 1. En kvittoskannare Implementering av optisk teckenigenkänning för Android-enheter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Josefina Andreasson; Mattias Fridén; Cecilia Geijer; Johan Gustavsson; Johannes Jansson; Anton Karlsson; [2014-02-27]
    Nyckelord :Android; OCR; Receipts; Agile development;

    Sammanfattning : Rapporten är ett kandidatarbete som utfördes under våren 2013 vid Institutionen för Data- och Informationsteknik, Chalmers Tekniska Högskola. I rapporten beskrivs utvecklingen av en applikation för att fotografera kvitton och med hjälp av optisk teckenigenkänning lagra informationen från dem på en smart mobiltelefon. LÄS MER

  2. 2. Lean i statliga myndigheter – en fallstudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Geijer; Jonathan Roxeheim; Anna Sandberg; [2012]
    Nyckelord :Lean; Toyota Production System TPS ; förändringsprocesser; statliga myndigheter.; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING TITEL: Lean i statliga myndigheter - en fallstudie DISTRIBUERING AV UPPSATS: 5 januari 2012 ÄMNE/KURS: FEKH95- Examensarbete kandidatnivå, HT-2011 FÖRFATTARE: Anna Sandberg, Johanna Geijer och Jonathan Roxeheim HANDLEDARE: Gert Paulsson och Mikael Hellström NYCKELORD: Lean, Toyota Production System (TPS), förändringsprocesser, statliga myndigheter. SYFTE: Uppsatsens syfte är att beskriva och analysera tillämpningen av Lean-konceptet i statliga myndigheter. LÄS MER

  3. 3. Våga Vara Annorlunda?: En uppsats om hur produktengagemang och motivation påverkar inkongruent marknadskommunikation

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Geijer Haeggström; Sandra Johansson; [2009]
    Nyckelord :Incongruence; product involvement; motivation; credibility; risk;

    Sammanfattning : To be seen is essential. Presently, the marketing of different well-known brands within the same product category is done with little variation. To marketing professionals, this creates an opportunity to market products in an unexpected way. LÄS MER