Sökning: "Anna Hultén"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Anna Hultén.
1. Contextualizing for a smarter future
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Contextualizing for a smarter future – A comparative study on technological startups’ value delivery in the agriculture sector. Seminar date: 2021-06-02 Course: FEKH99, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 ECTS. LÄS MER
2. Sinnenas strategiska betydelse för kundens upplevelse i provrummet
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : ABSTRACT Title: Senses strategic importance to the customer experience in dressing room Authors: Anna Andersson & Alexandra Lundqvist Tutor: Dr. Bertil Hultén, Associate Professor Linneaus School of Business and Economics Linnaeus University Subject: Bachelor thesis 15 hp. Business Economics C, Marketing. LÄS MER
3. Förtroendets betydelse i relationens livscykel, vid köp av externa tjänster
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur och när förtroendet skapas i en affärsrelation då parterna inte har någon tidigare erfarenhet av varandra. Vidare är syftet att undersöka vilken betydelse förtroendet har, samt när i relationens livscykel förtroendets betydelse är som störst. LÄS MER
4. Brasiliens handelsutveckling: en studie av dess exportboom inom jordbrukssektorn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Rikliga naturtillgångar och bördig jord gör Brasilien till ett land med mycket bra förutsättningar för jordbruk. Dess totala odlade area överskrids endast av Australien, Kina och USA. Under senare tid har landet genomgått flera betydande handelsliberaliseringar och övergått från importsubstitution till en mer exportorienterad policy. LÄS MER
5. Relationsmarknadsföring på internet – med utgångspunkt i köpbeslutsprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Samtidigt som relationsmarknadsföringen breder ut sig på den fysiska marknaden, ökar handeln via Internet igen efter den stora IT-kraschen i början av 2000-talet. Många butiker som finns på den fysiska marknaden har etablerat sig på Internet och med dessa även de medföljande kundklubbarna. LÄS MER