Sökning: "Anna Ingelström"
Hittade 1 uppsats innehållade orden Anna Ingelström.
1. Generationsutmaningar i digital marknadsföring – En kvantitativ studie av generationssegmentering i digital media
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Generationsutmaningar i digital marknadsföring – En kvantitativ studie av generationssegmentering i digital media Seminariedatum: 4 juni 2015 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Agata Anna Gornik, Eric Ingelström, Julia Kulle Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Generationssegmentering, Baby Boomers, Generation Z, Digital marknadsföring, Tillit, Skepticism Syfte: Denna uppsats syftar till att utöka kunskapen kring segmentering och tillit till digital marknadsföring genom att undersöka skillnader i Generation Zs respektive Generation Baby Boomers tillit till fiktiva reklaminsatser från en privatperson respektive ett företag. Metod: En kvantitativ forskningsdesign har valts med en inriktning på en deduktiv ansats. LÄS MER