Sökning: "Anna Karin Hellström"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Anna Karin Hellström.
1. Arbetsterapeuters erfarenheter av att använda välfärdsteknik för personer med demens : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att beskriva arbetsterapeuters erfarenheter av att använda välfärdsteknik för personer med demens. Metod: Semistrukturerade intervjuer genomfördes med 13 arbetsterapeuter och insamlad data analyserades med en kvalitativ innehållsanalys. LÄS MER
2. Munhygieninstruktion efter plackinfärgning : En klinisk studie på 9-13-åriga skolbarn, Nkinga, Tanzania
Kandidat-uppsats, Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Samverkans betydelse för APL : Samverkan mellan skola och arbetsmarknad – en studie om arbetsplatsförlagt lärande, APL
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : Kommunikation och ett bra samarbete mellan skola och arbetsmarknad är nödvändigt för att få till professionella utbildningar för våra elever, så kallad arbetsplatsförlagt lärande (APL). Detta examensarbete inriktar sig på att undersöka samarbetet mellan lärare och handledare ute på arbetsplatser samt undersöka vilka faktorer som kan bidra till att samarbetet blir bättre och härigenom förbättra kunskapsutvecklingen för eleverna. LÄS MER
4. Tätortsnära skogsbruksplan i Borås stad
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : This report is part of an Bachelor of Science work in forestry, conducted for the community of Borås, Sweden. In order to create a forest management plan for the area of Hestra, a survey was conducted. People living in the area were given the opportunity to reply to the survey. The questions in the survey are both personal and forestry-related. LÄS MER
5. Reflektionens betydelse för utveckling och lärande
Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie är söka få en bild av hur lärare i år 1-6 reflekterar kring sin verksamhet, vad reflektionen leder till och dess betydelse för utveckling av lärandet. Studien utgår från en kvalitativ ansats, där synsättet är induktivt. Studien bygger på en fokusgrupp och enskilda intervjuer med nio lärare. LÄS MER