Sökning: "Anna Lif"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Anna Lif.

  1. 1. Fysisk aktivitet som omvårdnadsåtgärd för personer med övervikt och fetma – en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Omvårdnad

    Författare :Anna Gagge Lif; Krister Jansson; [2020]
    Nyckelord :Physical activity; Compliance; Literature review; Nursing; Overweight and obesity; Fysisk aktivitet; Följsamhet; Litteraturöversikt; Omvårdnad; Övervikt och fetma;

    Sammanfattning : Bakgrund: Övervikt och fetma är ett globalt växande problem som är förknippat med en stillasittande livsstil. Stillasittande är även förknippat med en ökad risk för ohälsa. En av sjuksköterskans uppgifter är att främja hälsa och förebygga ohälsa. LÄS MER

  2. 2. En källa till nyheter. Om hur medicinjournalister upplever relationen till källor inom läkemedelsbranschen, med fokus på nyhetsbevakning som berör branschorganisationen Läkemedelshandlarna

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Anna Nilsson; [2008-09-12]
    Nyckelord :Medicinjournalistik Källor; Relationsforskning; Förtroendeskapande; Nyhetsvärdering; Nyhetsurval; Läkemedelshandlarna; ; Läkemedelsindustrin; Parallellimport;

    Sammanfattning : Abstract Titel: En Källa till Nyheter. Om hur medicinjournalister upplever relationen till källor inom läkemedelsbranschen, med fokus på nyhetsbevakning som berör branschorganisationen Läkemedelshandlarna. LÄS MER

  3. 3. Saknas länken? - en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Lif; Katharina Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; Företagsmärke; Identitet; Image; McDonalds; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel The missing link – en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation Seminariedatum 18 januari 2007 Kurs FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng Författare Anna Lif och Katharina Nilsson Handledare Christer Kedström Fem nyckelord Varumärkeskommunikation, Företagsmärke, Identitet, Image, McDonalds Syfte Syftet med denna uppsats är att, utifrån ett kommunikations- och organisationsperspektiv, studera vad som utgör länken mellan den externa och den interna varumärkeskommunikationen. Ett andra syfte med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt ramverk som anses vara användbart vid analys av länken mellan den interna och den externa varumärkeskommunikationen och vilka effekter den har för företaget och dess anställda. LÄS MER

  4. 4. Förändringar vid samgåenden, sett ur företagsledningens perspektiv. En fallstudie på Cloetta Fazer, Deloitte och Föreningssparbanken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Lif; Elizabeth Smolak; Josefine Hallberg; [2004]
    Nyckelord :Företagssamgående; organisationsförändring; företagsledning; organisationsstruktur; formellt styrsystem; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte-Öka kunskaperna om och belysa eventuella likheter och mönster i företagsledningens agerande vid förändring av organisationsstrukturen och det formella styrsystemet vid ett företagssamgående. Metod-Vi har valt att genomföra en explorativ undersökning och då använt oss av den induktiva metoden. LÄS MER

  5. 5. Variationer i revisionsprocessen - påverkar externrevisorns individuella förutsättningar revisionen?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Anneli Gudmundsson; Hanna Lif; Anna Regebro; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this paper has been to examine the question whether accountants differ in their auditing depending on their individual characteristics. We have summarized our own theory based on previous research and our own ideas. To conduct this purpose we used a deductive method. LÄS MER