Sökning: "Anna Maj"

Visar resultat 21 - 25 av 46 uppsatser innehållade orden Anna Maj.

  1. 21. Att marknadsföra grönt - En studie om vilka värden ICA och MQ synliggör genom sina hållbarhetsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Kron; Annakarin Persson; Jenny Winqvist; [2012]
    Nyckelord :grön marknadsföring; hållbarhetsstrategier; värde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Att marknadsföra grönt - En studie om vilka värden ICA och MQ synliggör genom sina hållbarhetsstrategier Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT-2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Julia Kron, Anna Karin Persson & Jenny Winqvist Handledare: Cecilia Fredriksson & Christian Fuentes Nyckelord: grön marknadsföring, hållbarhetsstrategier, värde Problem: då samhällsansvar har blivit väsentligt för företag är det många verksamheter som hävdar att de arbetar proaktivt med miljöfrågor. Problemet är dock att det inte är enkelt att se eller förstå hur företag arbetar med hållbarhet. LÄS MER

  2. 22. Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden : En studie om Trosa Rederi AB:s kommunikationskanaler

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Lina Wahlen Lindqvist; Malin Hällblad; Anna Andersson; [2012]
    Nyckelord :Kommunikationskanaler; uppmärksamhet; kostnadseffektivitet; turism; påverkan;

    Sammanfattning : Sammanfattning - Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden – En studie om Trosa Rederi:s kommunikationskanaler   Datum: 30 maj, 2012   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST, Mälardalens Högskola   Författare: Anna Andersson, Malin Hällblad och  Lina Wahlén Lindqvist 28 november 1989, 2  september 1990, 21 februari 1988   Handledare: Finn Wiedersheim-Paul   Nyckelord: Kommunikationskanaler, uppmärksamhet, kostnadseffektivitet, turism, påverkan.   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Trosa Rederi, genom kommunikationskanaler, kan skapa uppmärksamhet kring sitt varumärke hos sin målgrupp. LÄS MER

  3. 23. Analys av temperament hos långhårig collie

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Animal Breeding and Genetics

    Författare :Anna Maria Janson; [2012]
    Nyckelord :långhårig collie; temperament; beteende;

    Sammanfattning : The majority of all collie owners in Sweden are satisfied with their dog and choice of breed and may well consider having another one. This was found in a survey that collie owners who owned a collie between the years 1999-2009 had the opportunity to fill in from May to December 2010. LÄS MER

  4. 24. Kommunikationspliktens betydelse i förvaltningsrätten - konsekvenser av att inte låta sakägare kommat till tals i lovärenden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anna Lundgren; [2012]
    Nyckelord :förvaltningsrätt; kommunikation; bygglov; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Förvaltningsmyndigheter är en stor och olikartad grupp vilken bör särskiljas från samlingsbegreppet, och det i dagligt tal använda begreppet, myndighet. Detta har betydelse inte minst ur ett lagtekniskt perspektiv då förvaltningslagen (1986:223), FL, endast ska tillämpas av förvaltningsmyndigheter. LÄS MER

  5. 25. Centre of main interests. Något om platsen för ett koncernbolags huvudsakliga intressen vid gränsöverskridande insolvens inom EU

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anna Sandlund; [2011-01-31]
    Nyckelord :civilrätt;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar frågan om inom vilken jurisdiktion ett insolvensförfarande ska inledas avseende en gäldenär som har sitt säte i ett annat europeiskt medlemsland än gäldenärens moderbolag enligt Rådets förordning nr 1346/2000 av den 29 maj 2000 om insolvensförfaranden (IF) art 3.1. LÄS MER