Sökning: "Anna Malmgren"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden Anna Malmgren.

  1. 6. Från innovationsprocesser till realiserade innovationer i en privat och en offentlig organisation - En jämförande studie av innovationsledare och coacher

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Niklas Hjorth; Mathias Malmgren Jäll; [2016]
    Nyckelord :Realizing; Innovation; Public; Private; Organization; Realisera; Innovation; Offentlig; Privat; Organisation;

    Sammanfattning : Titel: Från innovationsprocesser till realiserade innovationer i en privat och en offentlig organisation - En jämförande studie av innovationsledare och coacher Författare: Mathias Malmgren Jäll & Niklas Hjorth Handledare: Anna Larsson Examinator: Tomas Backström Kurs: INO325, Examensarbete i innovationsteknik på kandidatnivå. Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa en bild av hur innovationsarbetet fungerar i realiteten i en offentlig- respektive en privat organisation utefter deras redan kartlagda innovationsprocesser. LÄS MER

  2. 7. City Branding : - What do you expect?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jennifer Malmgren; Felicia Norman Sylvendahl; Anna Wessman; [2016]
    Nyckelord :City branding; destination branding; place branding; expectations; tourism.;

    Sammanfattning : Background: It has become easy for tourists to visit different countries and cities for vacation due to the globalized world one live in today. Because of the consumers desire to travel and the tough competition among cities, emphasis have been put on city branding with the aim of making a consumer chose a specific city to visit instead of competing ones. LÄS MER

  3. 8. Sambandet mellan skiftarbete och sömn hos vårdpersonal - En enkätstudie –

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Rose-Mary Malmgren; Anna-Lena Larsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Säljare och sociala medier : Hur säljare använder sociala medier för kompetensutveckling

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Josefin Malmgren; [2015]
    Nyckelord :sales people; social media; opportunity; accessibility; trust; further education; säljare; sociala medier; tillfälle; tillgänglighet; tillit; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : In this study I have explored the profession sales people and how they use social media. I have also studied their needs for further education and how it can be addressed in social media, in order to learn how a B2B-company that educates in sales training can meet sales people in social media. LÄS MER

  5. 10. Kanon i skolan : Attityder till kanon och didaktik i skolans värld

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Anna Thorell Stårsta; [2014]
    Nyckelord :Litteraturkanon; Skola; Kvalitativ samtalsintervju; Didaktik;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning har varit att undersöka lärares attityder gällande litteraturkanon och lärares didaktiska synsätt och uppfattningar gällande litteratur. Och om dessa attityder påverkar undervisning och litteratururval. Frågeställningarna har varit: 1. Hur motiverar lärare sina litteratururval till undervisning? 2. LÄS MER