Sökning: "Anna Oskar"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Anna Oskar.

  1. 1. Spatial variation in GHG emissions from drained organic forest soils : implications for Swedish UNFCCC reporting

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Soil and Environment

    Författare :Anna Oskar; [2021]
    Nyckelord :greenhouse gas; carbon dioxide; methane; nitrous oxide; peat; drainage; ditch; GHG inventory;

    Sammanfattning : Drainage of organic soils for forestry generally increases soil CO2 and N2O emissions but decreases CH4 emissions. Under the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) countries provide annual national inventories of anthropogenic greenhouse gas (GHG) emissions and removals, which includes emissions of GHGs from drained organic forest soil. LÄS MER

  2. 2. Efficient Homomorphic Encryption using FPGA-Acceleration

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :JOHN ÅKERMAN; OSKAR SVALBACKE; ANNA-MARIA UNTERBERGER; KARL-JOHAN VON HACHT; [2020-10-30]
    Nyckelord :fully homomorphic encryption; fpga acceleration; software hardware codesign;

    Sammanfattning : The data being handled by many applications is in most cases confidential. Furthermore, the applications handling such data are nowadays often offloaded to remote data centers in the cloud. Computation on data in this environment is not secure since data is only encrypted when stored, and not while it is operated on. LÄS MER

  3. 3. Plattform för visualisering av trafikdata

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Juan Basaez; Joakim Bergström; Johan Fisch; Viktor Ivarsson; Oskar Magnusson; Anna Montelius; Felix Nodelijk; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här rapporten redovisar och diskuterar resultatet av ett kandidatarbete. Arbetet som utförts var uppdraget Plattform för maskininlärning och visualisering av trafikdata med Institutionen för datavetenskap som kund och Östgötatrafiken som behovsägare och referenspartner. LÄS MER

  4. 4. Can Shared Pain Contribute To Brand Community?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna-Sofia Cappelen; Linn Erander; Michael Trane; Oskar Johansson Borg; [2019]
    Nyckelord :CCT; Brand Community; Consumer Identity Project; Business and Economics;

    Sammanfattning : Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Anna-Sofia Cappelen, Linn Erander, Michael Trane, Oskar Borg Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: Brand Community, Consumer Culture Theory, Consumer Identity Project, Marketplace Cultures, Extremsport, CrossFit, Konsumtionsfenomen, Identitetsskapande, Gemenskap, Smärta. Syfte: Uppsatsen syfte är att öppna upp en ökad förståelse för det kollektiva identitetsskapandet som sker genom extremträning som ett konsumtionsfenomen via en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  5. 5. Att vara eller inte vara native

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Truvé; Isabelle Edenborg; Anna Frick; [2019]
    Nyckelord :Persuasion Knowledge Model; marknadsföring; native advertising; sociala medier; Instagram; influencer marketing; millennials; konsumentbeteende; change-of-meaning-principen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: To Be or Not To Be Native - a Quantitative Study of Native Advertising on Instagram, and Its Effect on Consumer Behavior and Attitude. Seminar date: 2019-01-17 Course name: FEKH29, Degree project in Marketing Undergraduate Level, 15 University Credits. LÄS MER