Sökning: "Anna Pettersen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anna Pettersen.

  1. 1. Alt-lit-rörelsen - ett metamodernt avantgarde

    Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – Media

    Författare :Johan Öster; [2021]
    Nyckelord :Alt-lit; Contemporary literary history; Tao Lin; Steve Roggenbuck; Megan Boyle; Mira Gonzalez; Pascale Casanova; The world literary space; Metamodernism; Internet culture; Swedish contemporary literature; Hanna Rajs Lara; Elis Monteverde Burrau; Anna Axfors; Ludvig Köhler; AFV Press; It-lit; Anti förlag; Avantgarde; DIY; Blogospehere; Hipster Runoff; Muumuu house; Boost house; Twitter; Social media; Branding; Youth Culture.; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Alt-Lit is a literary movement which first sprung up in The U.S in the middle of the first decade of the second millennia. Vaguely defined and led by aspiring writers belonging to the Y-Generation, also known as millennials, its presence and influence has become increasingly apparent. LÄS MER

  2. 2. Var går gränsen? : En kvalitativa studie om förskollärares tankar om utamningar och möjligheter i arbetet med barns språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Shugufa Aslamzada; Anna Jangedahl; [2019]
    Nyckelord :Språkutveckling; utmaningar; möjligheter; handlingsutrymmen; ramar;

    Sammanfattning : Syfte med studien var att undersöka förskollärares erfarenheter kring möjligheter och utmaningar i arbetet med barns språkutveckling på både mångkulturella och icke mångkulturella förskolor. För att få in material till studien utfördes åtta kvalitativa intervjuer med verksamma förskollärare. LÄS MER

  3. 3. Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Ståhl; Anna Pettersen; [2014]
    Nyckelord :Digital marketing; Market strategies; Lead generation; Digital tools; Market leads; Business-to-business; B2B; Digital marknadsföring; Marknadsstrategier; Digitala verktyg; Lead generation; Marknadsleads; Business-to-business; B2B;

    Sammanfattning : Titel:                                 Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads Nivå:                                 C-uppsats, kandidatexamen i Företagsekonomi Författare:                        Anna Pettersen och Emma Ståhl Handledare:                     PhD Agneta Sundström Examinator:                     PhD Lars-Johan Åge Datum:                             2014-Juni Syfte:                                Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads. Metod:                              Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER