Sökning: "Anna Ramstedt"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Anna Ramstedt.

  1. 1. Individualiseringens identiteter : Perspektiv på identitet i en individualiserad och globaliserad värld

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Johan Nordin; [2013]
    Nyckelord :identity; individualization; blog; discourse; content analysis; blogging-course; identitet; individualisering; blogg; diskurs; innehållsanalys; bloggskola;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på vad individualiserat identitetsskapande genom bloggning består utav. Studien tar sin utgångspunkt i att globaliseringens omvärldsförändringar förändrat människors möjligheter till identitet, och att bloggning är del av en ny typ av identitetsskapande. LÄS MER

  2. 2. Kommer produktplacering att ersätta traditionell TV-reklam?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Maria Bornander; Annika Hed; Anna Ramstedt; [2007]
    Nyckelord :Produktplacering; TV-reklam;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka om produktplacering kommer att ersätta TV-reklam. Produktplacering och TV-reklam behandlas i denna uppsats ur mediekonsulters synvinkel. Studien har genomförts genom en kvalitativ analys, där uppsatsens empiriska material har hämtats från fem experter inom produktplacering och TV-reklam. LÄS MER

  3. 3. Kommer produktplacering att ersätta traditionell TV-reklam?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Maria Bornander; Annika Hed; Anna Ramstedt; [2007]
    Nyckelord :Produktplacering; traditionell reklam;

    Sammanfattning : The reason for this essay is to investigate if productplacement will replace the traditionall advertising on TV. ... LÄS MER

  4. 4. En studie om behov av digitala tjänster i väntrumsmiljö

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Anna Ramstedt; [2004]
    Nyckelord :digitala tjänster; väntrum; akutmottagning; IT; affordance; behov.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ur väntrumsbesökarens perspektiv få en uppfattning om hur miljön i väntrummet på en akutmottagning upplevs, samt att skönja om det går att tillämpa digitala tjänster för att tillgodose deras eventuella behov. Avgränsningen består i ett väntrum på en akutmottagning i en mellanstor svensk stad. LÄS MER