Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Strategiska förutsättningar för prissättningsstrategier
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Branschen för personlig assistans präglas av minskade lönsamhetsmarginaler och en intensifierad konkurrens. Detta har skapat en marknadssituation där värdeappropriering blir en central förmåga för aktiebolagen. LÄS MER
2. Cause-Related Marketing - En studie om konsumenters uppfattning av Rosa Bandet-produkter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte är att studera svenska konsumenters uppfattning om cause-related marketing på den svenska marknaden samt om detta påverkar deras köpbeslut. Undersökningen avser de CRM-kampanjer där företag samarbetar med välgörenhets-organisationer och tar fram specifika produkter för detta ändamål, som således kombinerar två varumärken. LÄS MER