Sökning: "Anna Söderström"
Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden Anna Söderström.
16. Samverkan : mötet mellan förälder och pedagog där kommunikationssvårigheter råder
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This study, written in the form of an essay starts with the visualized narrative of a preschool preparatory training experience. The narrative illustrates a troubled conjunction between teacher and parent. The troubled conjunction concerns how long the preschool preparatory training should be. LÄS MER
17. Sociala identitetsperspektiv på revisorers oberoende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Debatten kring revisorers oberoende har pågått länge. Idag är frågan om revisorers oberoende en av de viktigaste frågorna inom redovisning vilket delvis beror på de företagsskandaler som inträffat under senare år. LÄS MER
18. Miljökonsekvenser av Nya Slussen : En studie av miljökonsekvenserna, i synnerhet de trafikrelaterade, av ombyggnadsförslaget av Slussen som vunnit laga kraft
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekologiSammanfattning : Slussen is a place in central Stockholm that serves both as a recreational area and as a junction between many different modes of transport. The entire construction is worn and therefore needs to be rebuilt. New Slussen is the final rebuilding proposal that will eventually be implemented. LÄS MER
19. En trygg bas i förskolan : En essä om två olika inskolningsmodeller ur ett anknytningsperspektiv
M1-uppsats, LärarutbildningenSammanfattning : In our essay we examine the different introduction models that are practiced in preschool. The central question is if the different models have any importance (or consequences) for the children’s connection in preschool. LÄS MER
20. Matematikinspirerad utomhusmiljö i ett pedagogiskt perspektiv : barns matematiserande på en förskolegård
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : BakgrundStudien behandlar ämnet barns matematiserande i utomhusmiljö. I arbetet ligger fokus på miljöns roll för barns lärande. Vi har även beskrivit barns erfarenheter och erfarande utifrån teorin utvecklingspedagogiken. Fler centrala begrepp som teorin behandlar är även variation, metakognition och lärandets objekt. LÄS MER