Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Varumärkesbyggande i sociala medier : En kvalitativ studie; hur små och medelstora företag använder sociala medier för att öka konsumenters engagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Louise Johansson; Vilma Ljungborg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Varumärkesbyggande i sociala medier Författare: Louise Johansson och Vilma Ljungborg Handledare: Anna Sörensson Examinator: Navid Ghannad Nivå: Kandidatuppsats Termin: VT 2023 Sociala medier är en effektiv kanal med stor räckvidd för att nå ut till potentiella kunder, skapapersonlig kontakt och konsumentengagemang. Interaktioner med kunder ger starkare relationermellan företagen och kunderna. LÄS MER

  2. 2. Förtroende och trovärdighet kring betalda samarbeten med influencers : En kvantitativ studie på hur förtroende och trovärdighet påverkar konsumenters köpvilja vid betalda samarbeten med influencers.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Starcevska Natalie; Bremer Möller Cornelia; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer; betalda samarbeten; trovärdighe; förtroende;

    Sammanfattning : Title: How does trust and credibility affect consumers' willingness to buy for paid collaborations with influencers. Author: Natalie Starcevska & Cornelia Bremer Möller Tutor: Anna Sörensson Examiner: Navid Ghannad Course: Independent thesis in business administration 15hp, international marketing program, Halmstad University, Spring 2022 Keywords: Influences marketing, Influences, Paid collaborations, Credibility and trust. LÄS MER

  3. 3. Characterization of discrepancies between manual and automatic segmentation to improve anatomical brain atlases

    Master-uppsats,

    Författare :Anna Sörensson; [2021-05-10]
    Nyckelord :Medical physics; Anatomical brain atlas; Image segmentation; Image registration;

    Sammanfattning : Purpose: To characterize discrepancies between expert manually segmented brain images from Hammers Atlas Database and automatically generated segmentations of the same images; to decide whether they can be attributed to flaws in the automatic segmentation or in the manual segmentation; and to determine general rules that enable these decisions. Theory: Image segmentation plays an important role in clinical neuroscience and experimental medicine for extraction of information from medical images, and it is a fundamental image processing step in medical image analysis. LÄS MER

  4. 4. Litteratur för alla? : - En litteraturdidaktisk studie om inkluderande textval i dagensheterogena skola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Sörensson; Rima Baledi; [2021]
    Nyckelord :inkludering; heterogent klassrum; litterära textval;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt syftar till att, med hjälp av aktuell forskning, undersöka vilka litteräratextval som kan fungera inkluderande i ett heterogent klassrum. Därtill ämnarkunskapsöversikten svara på de möjligheter som inkluderande litterära textval kan ge i ettheterogent klassrum. LÄS MER

  5. 5. Vilka inlägg skapar engemang på Sociala Medier? : En kvantitativ studie hur företag i klädbranschen genererar olika nivåer av engagemang på instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad; Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Rasmus Svensson; Isabelle Björkman; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract  Date:                               June 2nd 2021 Level:                               Bachelor, 15HP Institution:   Halmstad University Tutor:      Anna Sörensson Examiner:   Navid Ghannad Title:                 What kind of posts create engagement on social media?                                                A study how companies in the clothing industry generate                                              different levels of engagement on Instagram.  Keywords:       Consumer engagement, Instagram, influencer marketing,                                            Social media marketing, consumer behavior. LÄS MER