Sökning: "Anna Tamm"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anna Tamm.

  1. 1. Från snabbfotade glada amatörer till mindre smidiga proffs- En studie om Experians uppköp av Marknadsanalys

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lina Montanari; Mikaela Tamm; Anna Löfgren; [2009]
    Nyckelord :ledarskap; små och stora organisationer; uppköp; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The puspose with our essay is to investigate how an acquisition can affect leadership. We want to specialize us by analysing how a leadership and the employees in a smaller company can be affected by an acquisition by a larger organization. LÄS MER

  2. 2. Det var en gång... En studie om episodisk storytelling- ett marknadsföringsverktyg som väcker känslor och berör-

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Mikaela Tamm; Christian Colfach; Anna Löfgren; [2009]
    Nyckelord :episodisk storytelling; identitet; varumärke; konsumtion; kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det saknas en kritisk inställning till storytelling i den litteratur som existerar både för corporate storytelling och storytelling inom extern marknadsföring. Det mesta av den information som finns att tillgå har en positiv och okritisk inställning till storytelling och tar inte hänsyn till speciella omständigheter såsom i vilket syfte man använder det samt hur det påverkar försäljningen av de produkter som marknadsförs. LÄS MER

  3. 3. Teknologibaserad självbetjäning - En lojalitetsskapande funktion?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Vedin; Pehr Adolf Tamm; Anna Clarving; [2003]
    Nyckelord :Dagligvaruhandeln; kundtillfredsställelse; lojalitet; teknologibaserad självbetjäning TBSB ; servicekvalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att undersöka hur TBSB påverkar kundernas lojalitet inom dagligvaruhandeln. Metod:Efter att vi läste in oss på ämnena TBSB och lojalitet valde vi ut delar ur teorin där vi koncentrerat oss på lojalitet hos kunder i dagligvaruhandeln ur ett beteende och attitydperspektiv samt TBSB-faktorers påverkan på servicekvalitet och kundtillfredsställelse. LÄS MER