Sökning: "Anna Walberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anna Walberg.

  1. 1. Sambandet mellan kontroll, förtroende och målöverensstämmelse - en studie på svenska franchiseföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Martinsson; Andreas Walberg; [2015]
    Nyckelord :Kontroll; Förtroende; Målöverensstämmelse; Franchising; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Sambandet mellan kontroll, förtroende och målöverensstämmelse – en studie på svenska franchisegivare Seminariedatum: 2015-05-26 Kurs: FEKN90, Examensarbete på Civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng (ECTS) Författare: Sebastian Martinsson och Andreas Walberg Handledare: Anna Brattström Nyckelord: Kontroll, Förtroende, Målöverensstämmelse, Franchising Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera och dra slutsatser kring sambandet mellan kontroll, förtroende och målöverensstämmelse i franchisesamarbeten. För att kunna bidra med en tydligare bild kring problemställningen studerar vi begreppen på en mer specificerad nivå än vad tidigare gjorts med förhoppningen att tillföra slutsatser som franchisegivare kan dra nytta av i framtiden. LÄS MER

  2. 2. A Sweet Tooth for Innovations - A Case Study of Upstream Collaboration at Leaf

    Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Walberg; Lina Bengtsson; [2012]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Styrelsens strategiroll i kreativa företag - ett ramverk

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Nordin; Martin Palmqvist; Anna Walberg; [2010]
    Nyckelord :Aktiv styrelse; Bolagsstyrning; Kreativa företag; Kreativitet; Styrelsens strategiroll; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att skapa ett teoretiskt ramverk som beskriver styrelsens strategiarbete i kreativa företag. Vår önskan är att det teoretiska ramverket kan utgöra en ansats till framtida fördjupning inom ämnet och även appliceras på företag utanför den kreativa industrin. LÄS MER