Sökning: "Anna Wessman"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Anna Wessman.

  1. 1. Från personlig egendom till allmänn handling : Riktlinjer och praktik vid arkivering och tillgängliggörande av forskningsdata vid svenska lärosäten ur ett processorienterat perspektiv

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Anna Wessman; [2020]
    Nyckelord :forskningsdata; forskning; Records Continuum Model; arkivering; tillgängliggörande; öppna data; riktlinjer; föreskrifter; RA-FS 1999:1; dokumenthantering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Collaborative consumption for a sustainable future: What gets consumers on-board? : An investigation of the consumers' willingness to adopt PSS and its determinants

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Wessman; [2019]
    Nyckelord :Circular Business Models; CBM; Product Service System; PSS; Willingness to Adopt; Sustainability; Consumer Behavior; Environmental Awareness; Economics;

    Sammanfattning : The Circular Business Model (CBM) is one way to achieve a more sustainable future. Its goal is to reduce the use of natural resources which are becoming more scarce on our planet. The aim of the study is to investigate the consumer behavior and the determinants of the willingness to adopt Product Service System (PSS), one of the models of CBM. LÄS MER

  3. 3. Intern Kommun-ikation : En analys av Upplands-Bro Kommuns internkommunikation utifrån ett ledarskapsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Anna Wessman; [2019]
    Nyckelord :Ledarskapskommunikation; Internkommunikation; Organisationskultur; Kommunikationskanaler; Formell och Informell Kommunikation;

    Sammanfattning : Inom organisationer är den interna kommunikationen grundläggande för att det operativa arbetet ska fungera. Faktorer som kultur, struktur, ekonomi, tid och ledarskapsperspektiv påverkar kommunikationen i allra högsta grad. LÄS MER

  4. 4. City Branding : - What do you expect?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jennifer Malmgren; Felicia Norman Sylvendahl; Anna Wessman; [2016]
    Nyckelord :City branding; destination branding; place branding; expectations; tourism.;

    Sammanfattning : Background: It has become easy for tourists to visit different countries and cities for vacation due to the globalized world one live in today. Because of the consumers desire to travel and the tough competition among cities, emphasis have been put on city branding with the aim of making a consumer chose a specific city to visit instead of competing ones. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation för ett kvalitativt servicemöte

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Wessman; Mikael Wallin; Mia Björkman; [2007]
    Nyckelord :kommunikation; ledarskap; kvalitet; servicemöte; kunskapsintensiva tjänsteföretag.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Finansinspektionen har gjort en undersökning som visar att flertalet kunder har blivit förda bakom ljuset vid bankernas rådgivning om ekonomiska placeringar. Ledare på bankerna hänvisar till att det finns brister i kommunikationen, vilket kan göra att kundernas uppfattade kvalitet försämras. LÄS MER