Sökning: "Anna lundberg"
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden Anna lundberg.
1. “Experiencing what you cannot read” : Planners’ encounters with embodied knowledge about feelings of safety in public space
Master-uppsats, Stockholms universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : In the pursuit of planning for inclusive public space, this thesis addresses feelings of unsafety as a hindering aspect of equal access. The aim of this thesis is to explore the role of embodied knowledge within urban planning for understanding feelings of safety in public space. LÄS MER
2. Söta svarta vinbär - Kartläggning av kvalitetsegenskaper med fokus på antocyaniner
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)Sammanfattning : Svarta vinbär, Ribes nigrum, är ett bär med lång historia i Sverige och har många kvalitativa egenskaper inte minst hur ett hälsoperspektiv. Dock faller inte detta bär alla i smaken på grund av dess sura smak, därför har förädling med fokus på att få fram en sötare smak utförts vid SLU. LÄS MER
3. Måltidspedagogik i förskolan : Pedagogers förhållningssätt till måltidspedagogik i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den pedagogiska måltiden är ett outforskat område i förskolan. Måltiden i förskolan bedrivs på olika sätt eftersom det inte finns tydliga riktlinjer framskrivna i förskolans styrdokument på hur undervisningen ska bedrivas. Måltiderna utförs minst tre gånger per dag i förskolan. LÄS MER
4. Preferenser för ljusförhållanden relaterade till kronotyp : En kvantitativ studie som undersöker svenska hem
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. På TAL om grunden : En intervjustudie av nio lärares arbete med och för taluppfattning i förskoleklass och årskurs 1
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Forskning visar att taluppfattning är grundläggande för elevers förståelse och utveckling av matematik. Läraren har en central roll i att utveckla elevers taluppfattning. Denna kvalitativa studie undersöker hur nio lärare arbetar med och för taluppfattning hos elever i förskoleklass och årskurs 1. LÄS MER