Sökning: "Anna malmsten"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Anna malmsten.
1. Coopetition in a regulated market : A study of motivational factors and risks in coopetition
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Coopetition, the activity of competing firms cooperating, comes with both benefits and risks for the parties involved. The approach to studying coopetition differ among scholars, however the phenomenon continues to be relevant in the area of research with several articles published in recent years. LÄS MER
2. "A great place to work" : A study of how potential employees' perception of CSR affect the attractiveness of the employer brand
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : The relation between CSR and the attractiveness of the employer brand has been widely researched, however it has, to the best of our knowledge, not incorporated potential employees’ identification into this relation. This study thus adds further knowledge to this research gap. LÄS MER
3. Om föremålet självt får tala : En undersökning av icke destruktiva analysmetoders användarbarhet för bedömning av autenticitet, tidslager och sekundära ingrepp
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Carl Malmsten - furniture studiesSammanfattning : De flesta möbler har mer att berätta än vad som syns vid första anblicken. Genom tiderna har de förändrats och renoverats för att anpassas till rådande modeideal. Detta gör det ibland svårt att avgöra hur gammalt ett föremål egentligen är och vad som är autentiskt. LÄS MER
4. Pedagogers uppfattningar om användandet av digitala verktyg och arbetet med att stimulera barns digitala kompetens i förskolan.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. MED HÄSTSPORT SOM INSPIRATIONSKÄLLA : Ett arbete om varumärke och konceptutveckling i samverkan
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Carl Malmsten - furniture studiesSammanfattning : Kan en passion ligga som grund för ett varumärke och koncept, och hur påverkar varumärket och konceptet varandra? I vårt arbete har vi med hjälp av konceptutveckling utformat en varumärkesplattform som ligger till grund för vårt företag A.G.Á.R. LÄS MER