Sökning: "Anna-Maria Martinsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anna-Maria Martinsson.

  1. 1. Coaching Skills in Online Math Coaching : A Transcript Analysis

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anna-Maria Martinsson; [2015]
    Nyckelord :online coaching; online coaching conversations; transcript analysis; coaching skills;

    Sammanfattning : The expansion of online math support is creating a new learning context, which raises questions about complementary learning and coaching in the online environment. This study explores the online learning environment with a focus on coaching skills in the one-to-one synchronous setting of the Math Coach Project (Mattecoach på nätet). LÄS MER

  2. 2. Grosz och hunden : En ikonologisk analys av hundens roll i Groszs målningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anna-Maria Martinsson; [2014]
    Nyckelord :George Grosz; hund; ikonologisk analys; Lovesick; Suicide; The City; To Oskar Panizza; Germany: a Winter’s Tale;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Bedömningsunderlaget i Matematik 1c : En jämförelse av hur kunskap testas i relation till kursplanen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Matematiska institutionen

    Författare :Anna-Maria Martinsson; [2012]
    Nyckelord :Bedömning; bedömningsunderlag; matematik; prov; styrdokument; kursplan; kunskapskrav; förmågor; läroplan; GY11; betygssättning;

    Sammanfattning : Att kunskap ska testas och värderas genom en bedömningsprocess är ofta givet men hur testaskunskap i skolan i relation till kursplanen och vilken roll har bedömningsunderlaget? Studiensyftar till att besvara den frågan inom matematikämnet och utgår från frågeställningarna: Vilkenroll har de olika bedömningsunderlagen vid betygssättning?, Hur väl överensstämmerinnehållet i bedömningsunderlagen med det centrala innehållet? och Vilka kunskapskrav fåreleverna möjlighet att uppnå vid de fasta bedömningstillfällena? Arbetet utgår från enintervjustudie med tillhörande enkäter där sju lärare som hållit i kursen Matematik 1c deltagit.Resultatet visar att lärare i stor utsträckning använder sig av traditionella skriftliga prov och attde senare bedömningsmomenten i kursen ofta är av större betydelse än de tidigare. LÄS MER