Sökning: "Anne Bjørn"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anne Bjørn.
1. Digitalisering av lågspänningsentreprenader i produktionsskedet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/LTH Ingenjörshögskolan vid Campus HelsingborgSammanfattning : Titel: Digitalisering av lågspänningsentreprenader i produktionsskedet Författare: Gustav Bergström, Jesper Magnusson Handledare: Radhlinah Aulin, Avdelningen för Byggproduktion, Lunds Tekniska Högskola Björn Dahlström, Eitech Electro AB Sead Behlic, Assemblin El AB Examinator: Anne Landin, Avdelningen för Byggproduktion, Lunds Tekniska Högskola Problemställning: • Hur kan elinstallatören arbeta med BIM och digitalisering i produktionsskedet? • Hur fungerar digitalisering i praktiken mellan installatör och projektör? • Vilka krav måste elentreprenader ställa på modellen för att effektivisera digitalisering av projekt? Syfte: Syftet med denna rapport är att undersöka vilka krav på information som krävs i samband med att implementera BIM i produktionsskedet inom elentreprenader, samt att beskriva implementeringen av BIM i produktionsskedet för densamma. Metod: En deduktiv ansats i form av en litteraturstudie ligger till grund för den empiriska insamlingen av data. LÄS MER
2. "i was here!" : En studie om destinationskopplade kläder och dess påverkan utifrån ett säljarperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Destinationskopplade kläder är en slags kommunikation av image samt är ett relativt enkelt och positivt redskap för företag som vill utveckla och förmedla ett varumärke. Orts-kollektioner har en viktig roll för återförsäljare i och med direkt inkomst, dock är betydelsen för turismflöden och marknadsföring svårare att mäta. LÄS MER
3. Anpassning vs. Standardisering : Fallstudie av Björn Borgs marknadsföringsstrategi på en utländsk marknad
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : När ett företag väljer att etablera sig på en utländsk marknad är valet av marknadsföringsstrategier av stor betydelse och rätt beslut kan leda till stora konkurrensfördelar. Ett grundläggande beslut måste fattas omgående om företaget ska använda sig av en standardiserad marknadsföringsstrategi eller anpassa den till varje specifik marknad. LÄS MER