Sökning: "Anne Marie Brand"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Anne Marie Brand.
1. Kommunikatörernas kommunikation : En studie om hur Prime och Hero Kommunikation kommunicerar på Facebook
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Abstract Title: Communicators communication- A study on how Prime and Hero Kommunikation communicate on Facebook (Kommunikatörernas kommunikation- En studie om hur Prime och Hero Kommunikation kommunicerar på Facebook) Author: Lovisa Andersson Zimdahl and Olivia Karsten Tutor: Anne-Marie Morhed Period: Autumn 2015 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Aim: The aim of the thesis is to conduct a study on how the communication agencies Prime and Hero Kommunikation communicate on their Facebook profiles. Furthermore, how are these agencies presenting themselves and what are their purposes of being on the network? Method/Material: The study is based on qualitative research where the methods of choice are netnografical observations and semi-structured interviews. LÄS MER
2. Tobak på 2000-talet : Marknadsföring och uppfattning av Philip Morris
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : I denna uppsats har vi gjort en studie där syftet är att undersöka hur tobaksföretaget Philip Morris använder marknadskommunikationen i sin kommunikation av varumärket Marlboro och deras produkter. Denna uppsats är uppbyggd på tre frågeställningar: Hur marknadskommunicerar Philip Morris sitt varumärke och produkter? Vilka aspekter är det konsumenterna tänker på när de ska köpa cigaretter? Upplever konsumenterna någon påverkan från tobaksföretagens marknadskommunikation? I vår studie har vi valt att en kvantitativ studie som genomfördes i form av en enkätstudie och den besvarades endast av rökare. LÄS MER
3. ATT SKAPA EN AMBASSADÖR : EN UPPSATS OM VARUMÄRKESBYGGANDE INIFRÅN
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den interna kommunikationen kan användas för att stärka den externa kommunikationen, det vill säga stärka varumärket och förenkla varumärkesbyggandet. Genom att de anställda verkar som ambassadörer för varumärket kan ett företag stärka sin position både externt och internt. LÄS MER
4. Varumärkesutveckling i identitetsskapande tv-reklam : en kvantitativ studie av Gevalias reklamfilmer över tid
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Title: Brand evolving in identity shaping TV commercial – a quantitative study of Gevalias commercial movies over time. (Varumärkesutveckling i identitetsskapande tv-reklam – en kvantitativ studie av Gevalias reklamfilmer över tid) Number of pages: 35 Author: Julia Garellick Lindborg Tutor: Anne-Marie Morhed Course: Media and Communications studies C Period: Autumn of 2010 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose: The purpose of the study has been to investigate in what ways the concept of success is constructed in Gevalia’s TV commercials with the theme “unexpected visit”. LÄS MER
5. Internationalisering av redovisningsregler för svenska börsnoterade företag : effekterna på redovisningen av varumärken efter införandet av IAS 38
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats är att analysera vilka effekter införandet av internationellt gällande redovisningsregler har på den svenska redovisningen. Detta ska belysas genom studerandet av hur IAS 38 har påverkat redovisningen av varumärken. LÄS MER