Sökning: "Anne Marie Fall"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Anne Marie Fall.

  1. 1. Yrkesväxling : En beskrivning av drivkrafterna bakom vändpunktsprocessen hos individer i medelåldern.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Anne-Marie Larsen; Caroline Dahlberg; [2020]
    Nyckelord :Human motivations; professional change; lifelong learning; employability; significant others; self confidence; empowerment.; Drivkrafter; yrkesväxling; livslångt lärande; anställningsbarhet; signifikanta andra; självförtroende; empowerment.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att klargöra bakomliggande yttre och inre drivkrafter i samband med yrkesväxling mitt i livet, vad som bidrar till att våga ta klivet att börja studera, som en del av den personliga utvecklingen. Teoretiska utgångspunkter är följande: Abraham Maslows (1989/1943) behovspyramid, George Herbert Meads (2001/1934) signifikanta andra, Fuchs Ebaughs (1988) teori om vändpunktsprocesser och teorin om Planned Happenstance som Kathleen Mitchell, Al Levin och John Krumboltz (1999) är grundare till. LÄS MER

  2. 2. Yogans betydelse för hälsa och välbefinnande : Holiyoga som generell motståndsresurs

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Anne-Lie Marie Johansson; [2019]
    Nyckelord :Yoga; stress; well-being; health; mindfulness; presence; yogagroup; yogateacher; Yoga; stress; välbefinnade; hälsa; mindfulness; närvaro; yogagruppen; yogaläraren; well-being; health; yogagroup; yogateacher;

    Sammanfattning : Hotet mot vår hälsa och dagens psykiska ohälsa ökar ständigt. Yoga beskrivs vara behjälplig mot stress och, då mitt intresse är att främja hälsa, har jag valt att undersöka en relativt ny yogaform, holiyoga. LÄS MER

  3. 3. En rättvisande representation? : En undersökning av morgonprogrammens gäster och i vilken kontext de medverkar

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Adam Söderblom; Hanna Brandt Parkvall; [2014]
    Nyckelord :Representation; gender; etnicity; TV; Representation; kön; etnicitet; TV; SVT; TV4;

    Sammanfattning : Abstract Title: A fair representation? A comparative study of the morning program guests and the context in which they are involved. Author: Hanna Brandt Parkvall & Adam Söderblom Tutor: Anne-Marie Morhed Purpose: This study aimed to investigate and compare the guests and the context in which they are involved, in the morning programs Gomorron Sverige on SVT1 and Nyhetsmorgon on TV4. LÄS MER

  4. 4. Förändringskommunikation i organisationer : En studie som jämför hur uppfattningar skiljer sig mellan chefer och medarbetare i en förändringsprocess

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Fanny Tesch Emma & Ender; [2014]
    Nyckelord :Communication; Internal communication; Change Communication; Change; Organizational Change; Perception; managers; employees.; Förändringskommunikation; kommunikation; förändring; organisation; intern kommunikation.;

    Sammanfattning : Title: Change Communication within organizations – How perceptions differ between managers and employees in an organizational change Author: Emma Ender & Fanny Tesch Tutor: Anne-Marie Morhed Purpose: The purpose of this thesis was to study and compare different perceptions of change communication between managers and employees within two smaller organizations. We wanted to examine how the communication process within the change was carried out. LÄS MER

  5. 5. Tobak på 2000-talet : Marknadsföring och uppfattning av Philip Morris

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Tobias Elmsäter Aronson; Stina Örwén; [2014]
    Nyckelord :Tobacco viral social identity theory brand Philip Morris; Tobak Varumärke CSR viral Philip Morris social identity theory;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi gjort en studie där syftet är att undersöka hur tobaksföretaget Philip Morris använder marknadskommunikationen i sin kommunikation av varumärket Marlboro och deras produkter. Denna uppsats är uppbyggd på tre frågeställningar: Hur marknadskommunicerar Philip Morris sitt varumärke och produkter? Vilka aspekter är det konsumenterna tänker på när de ska köpa cigaretter? Upplever konsumenterna någon påverkan från tobaksföretagens marknadskommunikation? I vår studie har vi valt att en kvantitativ studie som genomfördes i form av en enkätstudie och den besvarades endast av rökare. LÄS MER