Sökning: "Anne-Sofie Carlén"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anne-Sofie Carlén.

  1. 1. Taluppfattning, en grundsten i matematik : En experimentell interventionsstudie på Tier 2, inom talområdet 0 - 20

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anne-Sofie Carlén; Maria Lackström Emmes; [2020]
    Nyckelord :RTI-respons to intervention; intensivundervisning; taluppfattning; explicit undervisning; CRA;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur en intervention, på Tier 2, genom explicit intensivundervisning påverkar elever i årskurs 4 kunskaper inom grundläggande taluppfattning och aritmetik inom talområdet 0 – 20 och om eventuell effekt kvarstår över tid. För att kunna besvara syftet genomfördes en experimentell studie. LÄS MER

  2. 2. Arbetslaget tar mark : En studie av förändringsarbetes komplexitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Marina Alexandersson; Anne-Sofie Carlén; [2009]
    Nyckelord :Developing project; team work; organisation; structure; themebased teaching; leadership; Förändringarbete; arbetslag; organisation; struktur; temabaserad undervisning; ledarskap;

    Sammanfattning : Under vår tidigare studie med titel ”Utveckling eller förveckling; En interaktiv studie om en förändringsprocess på en gymnasieskola.” (Alexandersson & Carlén, 2007) uppmärksammade vi förändringsarbetes komplexitet. LÄS MER

  3. 3. Utveckling eller förveckling? : En interaktiv studie om en förändringsprocess på en gymnasieskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Anne-Sofie Carlén; Marina Alexandersson; [2008]
    Nyckelord :Developing project; team work; co-operation; theme based teaching; organisation; Förändringsarbete; arbetslag; samarbete; organisation; temabaserad undervisning;

    Sammanfattning : Intresset för studien väcktes ur gemensamma diskussioner kring lärares vardagsarbete i relation till skolans organisation och ledning. Vi fann därför ett förändringsarbete från traditionell till temabaserade undervisning på gymnasieskola intressant att studera. LÄS MER