Sökning: "Annica Eriksson"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Annica Eriksson.
1. Förebygga nätmobbning : Lågstadielärares perspektiv på skolans förebyggande arbete
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Nätmobbning är ett problem som kan leda till flera allvarliga konsekvenser som påverkar ungdomar och deras familjer. De flesta barn och ungdomar använder internet dagligen. Fler och fler barn i ung ålder får egen mobiltelefon eller surfplatta. LÄS MER
2. Organisationsidentitet och ranking : En kvalitativ studie om hur uppfattningen av kommuners organisationsidentitet förändras av ranking
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Organisationsidentitet och ranking. En kvalitativ studie om hur uppfattningen av kommuners organisationsidentitet förändras av ranking. LÄS MER
3. ”En utav de viktigaste delarna av ett barns utveckling, att kunna kommunicera!” : En kvalitativ intervjustudie av förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation för alla barn.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka förskollärares erfarenheter rörande alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i relation till ett inkluderande och kommunikationsfrämjande arbetssätt för alla barn. Studiens empiri består av tio kvalitativa samtalsintervjuer som är uppdelade i två delstudier med förskollärare som arbetar i yngre respektive äldre barngrupper. LÄS MER
4. Patienters upplevelser av konst i vården : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Konst har genom alla tider använts av människor för att på olika sätt skänka glädje och förströelse. Den definieras både som ett mottagande, genom att se och lyssna, och som ett utövande genom ett eget skapande. LÄS MER
5. Undervisning i naturvetenskapliga ämnen : En undersökning om inom vilka områden några lärare i F-6 erbjuder eleverna undersökande arbetssätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att få kunskap om hur lärare i F-6 använder undersökande arbetssätt i No-undervisningen, de möjligheter och utmaningar de ser med detta samt hur ofta lärarna erbjuder eleverna att arbeta undersökande. För att uppnå syftet intervjuades sex lärare om inom vilka områden de använder undersökande arbetssätt, vilka möjligheter och utmaningar de ser, vilka förutsättningar som finns i de skolor där lärarna arbetar samt hur mycket tid av undervisningen som ägnas åt undersökande arbetssätt. LÄS MER