Sökning: "Annie Nordmark"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Annie Nordmark.

  1. 1. “Vem är min chef?” : En kvalitativ studie om hur ekonomikonsulter i en trepartsrelation mellan bemanningsföretaget, klienten och konsulten skapar mening till styrning

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Annie Nordmark; Hilda Karlsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning: Ett bemanningsföretags arbetsprocess handlar om att rekrytera och hyra ut konsulter till klienter under en begränsad tid för att tillfälligt ersätta eller komplettera personalstyrkan. Bemanningsföretagets arbetsuppgift är att matcha konsultens kunskap och klientens efterfråga för att tillgodose båda parternas behov. LÄS MER

  2. 2. Revision i tider av social distansering : En kvantitativ studie av revisionsbranschen under Coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Annie Nordmark; Angelica Willstein; Klara Otteborn; [2021]
    Nyckelord :Audit quality; audit fees; concern assessment; going concern; audit procedures; human capital; audit staff salaries; crisis management; auditing; digitalization; work from home; Covid-19; “Big Four”.;

    Sammanfattning : Titel: Revision i tider av social distansering Inledning: En kris är något som påverkar det normala och bidrar till en avvikelse i en organisation. Coronapandemin har bland annat satt krav på implementering av hemarbete och dess strategier. En revisors roll i företaget är att ge en rättvisande bild av företagets finansiella information. LÄS MER

  3. 3. Öppen innovations potential för B2B-företag och deras marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annie Åberg; Nordmark Alexander; Campanella Renato; Carranza Silvana; [2012]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper aims to examine how Business to Business can benefit from using Open innovation and the extent to which marketing functions can contribute to open innovation. This is to provide an expanded scope for Open Innovation and an understanding of its potential within marketing... LÄS MER