Sökning: "Annika Fasth"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Annika Fasth.

  1. 1. Varumärket i kommunen. Ett uttryck för differentiering eller identifikation?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ester Fardell; Kia Andreasson; Linda Jensen; [2011-09-15]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Skicka vidare – ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information om fritidsaktiviteter Författare: Johanna Fasth Uppdragsgivare: Göteborgs stad Centrum, enheten Fritid Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation Termin: Vårterminen 2011 Handledare: Annika Bergström Sidantal: 39 sidor, 15 824 ord Syfte: Att undersöka vilka kommunikationskanaler ungdomar använder sig av och efterfrågar för att få information om fritidsaktiviteter i Göteborgs centrum. Metod och material: Kvalitativa gruppintervjuer i form av fokusgrupper med totalt nio ungdomar i årskurs 9. LÄS MER

  2. 2. Skicka vidare – ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information om fritidsaktiviteter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Fasth; [2011-09-13]
    Nyckelord :Medieanvändning; Kommunikationskanaler; Kultur; Ungdom; Vanor; Livsstil; Smak; Information;

    Sammanfattning : Titel: Skicka vidare – ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information om fritidsaktiviteter Författare: Johanna Fasth Uppdragsgivare: Göteborgs stad Centrum, enheten Fritid Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation Termin: Vårterminen 2011 Handledare: Annika Bergström Sidantal: 39 sidor, 15 824 ord Syfte: Att undersöka vilka kommunikationskanaler ungdomar använder sig av och efterfrågar för att få information om fritidsaktiviteter i Göteborgs centrum. Metod och material: Kvalitativa gruppintervjuer i form av fokusgrupper med totalt nio ungdomar i årskurs 9. LÄS MER

  3. 3. Hur ska en individ i åldern 20-30 år lägga upp sitt sparande? : råd från tre banker

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annika Fasth; Malin Lidström; [2005]
    Nyckelord :20-30 år; sparande; nyttomaximering; investering; konsumtion;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att utreda hur en individ i åldern 20-30 som är ensamstående och utan barn ska lägga upp sitt sparande. Vi jämförde teorier inom området och ekonomiska rådgivares förslag på sparande för att se om rådgivarna råder den valda åldersgruppen i riktning mot att agera så ekonomiskt som möjligt. LÄS MER