Sökning: "Annika Jönsson"

Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden Annika Jönsson.

  1. 21. Pedagogiskt arbetssätt för barn med ADHD - En kvalitativ studie med erfarna lärare inom området

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Josefin Andersson; Annika Jönsson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats belyser hur lärare med erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd, upplever att lärare kan underlätta för barn med ADHD i skolmiljön. Vi har intervjuat lärare med erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. LÄS MER

  2. 22. Vägen mot en Hälsofrämjande skola

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Helen Jönsson; Annika Christiansson; [2005]
    Nyckelord :Hälsofrämjande skola; kost; rörelse; skolutveckling;

    Sammanfattning : Malmö högskolaLärarutbildningenExamensarbeteSpecialpedagogisk påbyggnadsutbildningHöstterminen 2005Jönsson, Helen. & Christiansson, Annika. (2005). Vägen mot en Hälsofrämjande skola. LÄS MER

  3. 23. Pedagogers beskrivning av tematiskt arbetsätt

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Jeanette Jönsson; Annika Skoog; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att ta reda på hur pedagoger beskriver tematiskt arbete. Vi ska även ta reda på hur de arbetar och vilka för och nackdelar som finns med detta arbetssätt. Vi inleder med att titta på vad forskningen visar om barns lärande och om det tematiska arbetssättet. LÄS MER

  4. 24. Rekrytering- en bit imageskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annika Johansson; Anette Jönsson; [2004]
    Nyckelord :Rekrytering; image; företagsidentitet; företagskommunikation; Nilson Group AB; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har tagit del av teorier inom företagsidentitet, företagskommunikation, rekrytering och image. Vi har valt att arbeta utifrån fallstudiemetoden och skomodeföretaget NilsonGroup AB blev vårt studieobjekt. LÄS MER

  5. 25. Förtestning av TV-reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annika Jönsson; Inga-Lisa Tram; Annika Maria Nilsson; [2003]
    Nyckelord :förtestning; TV-reklam; mätmetoder; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att inventera några av de vanligaste metoderna som finns på den svenska marknaden för att göra förtestning av TV-reklam. Vi kommer även att undersöka vikten av att göra en förtest och hur pass pålitligt testresultatet är. LÄS MER