Sökning: "Annonsblockering"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Annonsblockering.
1. ”Stöd innehållsskaparna på internet” - En studie om användarnas attityder kring Flattr Plus och kunskaper om intressebaserade annonser
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie presenterar skånska internetanvändares attityder till webbtjänsten Flattr Plus samt deras kunskaper om intressebaserade annonser. I denna studie deltog folk i åldersgruppen 21-46+ år. LÄS MER
2. Annonsblockerare – Ett oönskat men nödvändigt verktyg mot webbannonser
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Annonsering på webbplatser har seglat upp som en av de stora affärsmodellerna på internet. Annonsörer förlitar sig på intäkter genererat från annonsering för att kunna erbjuda gratis tjänster på nätet för användarna. LÄS MER
3. Banner som annonsform : en studie kring placering, utformning och attityder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I relation till andra former är banner en av de mest uppskattade annonsformerna. Dock har det utvecklats fenomen så som banner blindness och annonsblockering vilket förhindrar att betraktare tar till sig reklamen och agerar. LÄS MER
4. Nätverksoptimering med öppen källkod : En studie om nätverksoptimering för sjöfarten
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om hur datatrafik över en satellitlänk kan optimeras för att minska laddningstider och överförd datamängd. Syftet med studien är att undersöka i vilken omfattning datatrafik mellan fartyg och land via satellitlänk kan styras så att trafiken blir effektivare. LÄS MER
5. Att blunda för annonser. En studie av konsumenters och annonsfinansierade företags uppfattningar om annonsblockering på webben
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Onlineannonser finansierar majoriteten av gratistjänsterna på internet. En förutsättning för att det skall vara möjligt är att besökarna ser annonserna, men med uppkomsten av annonsblockeringsmjukvaror förflyttas makten att se/visa annonser från annonsörerna till konsumenterna. LÄS MER