Sökning: "Annonsering i sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden Annonsering i sociala medier.

  1. 1. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Reklamidentifiering och medverkansansvar vid marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Cajsa Johansson; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Reklamidentifiering; Medverkansansvar; Marknadsföring; EU-rätt; DSA; Law and Political Science; Business and Economics;

    Sammanfattning : Internet usage and social media have exploded in recent years, which has brought about a change to advertising. Social media has become a place full of recommendations and inspiration, but also a workplace for influencers who promote various products and services. LÄS MER

  3. 3. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Jalmgård Väkeväinen; Josephine Martinelle; [2022]
    Nyckelord :Social media; online advertising; vivid advertising; interactive communication; OBA; online consumer behavior and consumer purchase decision.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om hur annonser på sociala medier påverkas av färger

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Filip Axelsson; Linus Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Colors; Advertisements; Social media; Marketing; Färger; Annonser; Sociala medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Annonsering i sociala medier blir allt vanligare i takt med att digitaliseringen utvecklas,därmed blir det en viktig del för företag att tänka kring annonsernas utformning. Medhjälp av färger i annonseringen på sociala medier kan det förändra konsumentens syn påprodukten eller annonsen. LÄS MER

  5. 5. Riktad marknadsföring inom sociala medier : en undersökning av hur riktad annonsering påverkar användarupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Amanda Karlsson; Felix Clausen; [2022]
    Nyckelord :Webbredaktör; Användarupplevelse; Informationsarkitektur IA ; Sociala Medier; Marknadsföringsstrategier; Riktad marknadsföring; Användarupplevelse UX .;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is about how targeted marketing affects the user experience on Facebook and Instagram. This study has both been looking at the number of ads in users' feeds but also the structure of each individual ad because the information architecture behind every information campaign, not only affects the user experience but has also shown that it determines how users view the company behind the ad. LÄS MER