Sökning: "Anpassningsinriktat lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Anpassningsinriktat lärande.

  1. 1. "Det är jag som ansvarar för min egen utveckling, ingen annan" : En intervjustudie om medarbetares kompetensutveckling

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Nathalie Strömberg; [2023]
    Nyckelord :Pedagogik; kompetens; kompetensutveckling; handlingsutrymme; anpassningsinriktat lärande; utvecklingsinriktat lärande; yrkeskunnande;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka faktorer som gör att medarbetare vill delta i kompetensutveckling på sin arbetsplats.  Studien utgår från en kvalitativ ansats med sju semistrukturerade intervjuer där en tematisk analys tillämpats. LÄS MER

  2. 2. Ledarskap i förändring : En tematisk analys av lärandets betydelse i yrkeskontexter präglade av digitalisering och teknisk utveckling

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Wilhelm Tobias Abrahamsson; [2023]
    Nyckelord :Ledarskap; handlingsutrymme; teknisk utveckling; lärande; kompetensutveckling.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att fördjupa kunskaperna om hur yrkesverksamma ledare beskriversin egen betydelse för kunskaps- och kompetensutveckling hos sina medarbetare i enkontext präglad av digitalisering och teknisk utveckling. Metoden som användes vartematisk analys av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. “... ja 99 procent av gångerna löser jag det själv...” : Upplevd kompetens och möjlighet till kompetensutveckling hos träarbetare i Stockholmsregionen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Frida Wänman; Charlotta Ljung; [2022]
    Nyckelord :Competence; competence development; carpenters; learning workplace learning; Kompetens; kompetensutveckling; träarbetare; lärande; arbetsplatslärande;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur träarbetare verksamma inom bygg- ochanläggningssektorn i stockholmsregionen upplever sin egen kompetens samt vilkafaktorer som kan påverka möjligheten till kompetensutveckling inom arbetet.Dataunderlaget till denna kvalitativa studie har samlats in via semistruktureradeintervjuer med åtta träarbetare. LÄS MER

  4. 4. HR-partnern: “En starkt rådgivande funktion” : En kvalitativ intervjustudie om rollen som HR-partner och lärande inom professionen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Andrea Rahlen; Elin Horn; [2020]
    Nyckelord :HR-partner; HR-transformationen; Lärande; Gränsdragningsproblematik; HR; HR-businesspartner; operativt arbete; strategiskt arbete; informellt lärande; icke-formellt lärande; anpassningsinriktat lärande; utvecklingsinriktat lärande;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har HR-arbetet förändrats i och med HR-transformationen som innebar införandet av en ny roll, HR-partner, i syfte att göra arbetet mer effektivt och värdeskapande. Den administrativa generalistrollen skulle bli mer strategisk och en del av organisationens ledning, genom införande av självbetjäningstjänster samt omfördelning av arbetsuppgifter. LÄS MER

  5. 5. Kunskapsdelning i praktiken : Förmedling av kunskap bland medarbetare i en konkurrensutsatt kontext

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :David Gullbing; [2020]
    Nyckelord :Kunskapsdelning; kunskap; handlingsteori; implicit och explicit kunskap;

    Sammanfattning : Huvudsakliga syftet med studien är att beskriva hur medarbetare i konkurrensutsatta yrken uppfattar kunskapsdelning samt hur de vill att det ska ske på deras arbetsplats. För att ta reda på detta utfördes 7 intervjuer med informanter som levde upp till specifika kriterier för att försäkra relevanta svar och insikter. LÄS MER