Sökning: "Ansvarsområden i företag"

Visar resultat 16 - 20 av 64 uppsatser innehållade orden Ansvarsområden i företag.

  1. 16. Förhållningssätt av både chefer och anställda kring distribuerat ledarskap på ett svenskt företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Veronica Persson; [2020]
    Nyckelord :Distribuerat ledarskap; ledningen; medarbetare; teammedlemmar; ansvarsfrihet; motivation; delade målen; internt koncept; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att beskriva hur både chefer och anställda, i ett svenskt företag inom teknik och installation branschen, resonerar om och reflekterar kring de centrala aspekterna inom ”distribuerat ledarskap”, såsom ansvarsfrihet, internt koncept, som inkluderar delade målen, socialt stöd och möjligheten till att få sin röst hörd samt utbildning. Ytterligare syfte har varit att beskriva hur chefer resonerar kring ett möjligt förändrat synsätt kring dessa aspekter från att tidigare ha varit medarbetare till att de nu själva är chefer. LÄS MER

  2. 17. Design and Implementation of Systematic Production Analysis - Collecting and analysing production data to monitor and improve OEE using a commercial production monitoring software

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell Produktion

    Författare :Albert Larsson; Elsa Höjbert; [2020]
    Nyckelord :Systematic Production Analysis; Overall Equipment Effectiveness; Production Disturbance Reasons; Human Machine Interface; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The purpose of this master thesis project was to design and implement a systematic procedure to analyse and improve OEE for Nolato Meditech using a specific commercial production monitoring system, as well as solving operational system issues and evaluating the performance of the system. The method employed consisted of learning the software, adapting it to comply with the given production environment, collecting appropriate production disturbance reasons and investigating current organisational structures at the company. LÄS MER

  3. 18. Hur företag kan attrahera kompetent arbetskraft genom employer branding : En fallstudie på ett svenskt energibolag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Lina Hedman; Malin Josefsson; [2019]
    Nyckelord :employer branding; brand ambassadors; employee brand-building behaviour; staff word-of-mouth;

    Sammanfattning : Syfte – Denna rapport syftar till att undersöka hur företag kan arbeta med employer branding för att främja skapandet av engagerade medarbetare som genom positiv staff word-of-mouth (SWOM) är villiga att sprida information om företaget som arbetsgivare samt dela med sig av sina erfarenheter till potentiella medarbetare. Metod – En litteraturstudie utfördes för att undersöka vad som redan studerats inom ämnet som därefter sammanställdes i ett teoretiskt ramverk. LÄS MER

  4. 19. MNEs management of CSR in subsidiaries : A multiple case study in Business Management

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sophia Agebratt; Ellen Khoushaba; [2019]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Multinational Enterprise MNE ; subsidiary; management;

    Sammanfattning : Abstract -   Background: Corporate social responsibility (CSR) has been a concept related to corporations for decades and is still highly relevant. The concept has been developed throughout the years, resulting in an extensive concept. LÄS MER

  5. 20. Servicens roll i E-handel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hanna Söderlind; Gabriel Panisz; [2019]
    Nyckelord :Sensemaking; Sensegiving; E-Handel; E-Logistik; Strategy as practice; Selektiv decentralisering; E-service; Tvärfunktionella lag; Ömsesidig anpassning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie belyser hur formella ledare ser på ständigt växande e-handel och de tillkommande kundkraven. Tidigare studier är överens om att e-handel ger upphov till dynamisk miljö som innebär att teknik och kundkrav ständigt förändras. LÄS MER