Sökning: "Ansvarsområden i företag"
Visar resultat 6 - 10 av 64 uppsatser innehållade orden Ansvarsområden i företag.
6. Praktiska ochorganisatoriskaframgångsfaktorer iinnovationsprocesser : En fallstudie vid ett globaltföretag inom processindustrin
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Innovation är en viktig del i alla företag då det är ett sätt att differentiera sig, utveckla sig och anpassa sig till de nya omständigheter som ständigt råder. Samtidigt är en innovationsprocess väldigt kostsam och riskfylld vilket gör att det är av stor vikt för företag att minimera risken samt optimera processen. LÄS MER
7. Tourism coopetition i svenska Lappland : samarbete och konkurrens inom turismmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I denna uppsats har vi studerat hur kommuner i svenska Lappland arbetar med marknadsföring och värdeerbjudanden kopplat till turism. Vi har intervjuat en representant vardera från nio av kommunerna. Samtliga respondenter har ett bärande ansvar över marknadsföring av kommunens turismutbud. LÄS MER
8. Att göra triple net till triple win
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : When organizations choose between leasing and owning facilities there are benefits and drawbacks associated with both alternatives. If an organisation proceeds with a middle ground solution by leasing using a triple net lease, they will instead face challenges unique for that lease type. LÄS MER
9. Underlag till en sälj- och verksamhetsplaneringsprocess inom reservdelar för Väderstad AB : En studie med fokus på klassificering, prognostisering och styrning
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Under de senaste årtiondena har den omvärld som tillverkande företag befinner sig i blivit alltmer komplex. Denna ökande komplexitet ställer krav på företaget att ha goda strategier och metoder för att lyckas manövrera i denna omvärld och bibehålla sin konkurrenskraft. LÄS MER
10. Dras alla konsumenter över samma kam? : Svenska företags utformning av marknadsföringsstrategier på den internationella marknaden.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Standardisering och anpassning är två marknadsföringsstrategier som flitigt debatterats under decennier bland forskare. Begreppet standardisering innebär att ett företag väljer att utforma sin marknadsföring på samma sätt genom flera kanaler och på flera marknader. LÄS MER