Sökning: "Anton Börjesson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Anton Börjesson.
1. Aligning Business Intelligence initiatives with business strategies : Identifying alignment challenges and mitigators in SMEs
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to enrich the literature, by increasing the understanding of how business intelligence (BI) initiatives can be aligned with the business strategy in small and medium enterprises (SMEs). Thus, prior research is insufficient in terms of BI and IT alignment research in SMEs. LÄS MER
2. Vildsvinskedjan : - En utvärderingsstudie av handeln av vildsvinskött i södra Sverige
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vildsvinskedjan – En utvärderingsstudie av handeln av vildsvinskött i södra Sverige Kurs: Kandidatuppsats Civilekonomprogrammet, Controller 15 hp (2FE24E) Lärosäte: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitet Växjö Författare: Victoria Fagerlund Larsson, Anton Lindh och Max Börjesson Handledare: Elin Funck Examinator: Pia Nylinder Nyckelord: Logistikprocesser, processer, trånga sektioner, flaskhalsar, effektivitet, kvalitet, produktivitet, kartläggning, utvärdering och Supply Chain Management. Bakgrund: Det finns problem med handeln av vildsvinskött, där det idag inte är mer än 15% av köttet som når den legala marknaden. LÄS MER
3. Att vara är att synas – en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Att vara är att synas – en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan Författare: Louise Bennshagen, Olivia Lindh och Anton Skoglund Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2014 Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 65 sidor inklusive bilagor Antal ord: 18539 Syfte: Att undersöka om det förekommer produkt- och/eller varumärkesexponering i Skavlan avsnitt 1-9 säsong 12, och i så fall på vilket/vilka sätt. Metod: Kvalitativ innehållsanalys – Ethnographic Content Analysis Material: AvsSVT, commercial speech, storytellingnitt 1-9 av Skavlan säsong 12 Huvudresultat: Resultatet visar att det förekommer produkt- och varumärkesexponering i Skavlan avsnitt 1-9 säsong 12. LÄS MER
4. Halal-tv, haram enligt mediedebatten? En studie av debatten om Halal-tv i svensk dagspress.
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Titel: Halal-tv, haram enligt mediedebatten? - En studie av debatten om Halal-tv i svensk dagspress Författare: Anton Schindelar och Daniel Wahlström Uppdragsgivare: SVT Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet. Termin: Vårterminen 2009 Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 47 +bilagor Syfte: Att undersöka debatten om Halal-tv. LÄS MER
5. Med makt följer ansvar
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Titel: Med makt följer ansvar Författare: Anna Bratland och Anton Kristiansson Handledare: Britt Börjesson Kurs: Medie‐ och kommunikationsvetenskap, fördjupningskurs Termin: Höstterminen 2008/2009 Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur bloggare och ansvariga utgivare på dagstidningar förhåller sig till namnpublicering i bloggar, av offentliga personer i fall av känslig karaktär. Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Material: Det empiriska materialet består av transkriberade intervjuer med fyra stycken ansvariga utgivare för dags- och kvällstidningar och fem stycken bloggare. LÄS MER